بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۱۰۸
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: این نهاد در راستای حل آسیب‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی، حمایت‌های متنوعی را به‌عنوان مشوق به شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور عرضه می‌کند.
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰

به گزارش بازارکار، جعفر صباغیان در افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه آبادیران به ارائه گزارشی از حضور کمیته امداد امام خمینی (ره) در نخستین نمایشگاه آبادیران پرداخت و اظهار کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) یکی از برگزارکنندگان نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) بود و حمایت‌های خود را در پنج بخش خرید تجهیزات کاربردی شرکت‌های دانش‌بنیان، خرید ماشین‌آلات ساخت داخل، ایجاد فرصت‌های شغلی نوآورانه و دانش‌بنیان، توسعه کسب و کار راهبران پیشران و حمایت از توسعه طرح‌های محرومیت‌زدا و نوآوری اجتماعی عرضه کرد.

وی، برگزاری دومین دوره نمایشگاه را بسیار پربرکت برشمرد و گفت: کمیته امداد همانطور که در دوره اول حضور پرشوری داشت، در دوره دوم نیز حضور چشم‌گیری خواهد داشت.

صباغیان از مؤلفه‌های متعدد ابعاد توانمندسازی کمیته امداد امام‌خمینی (ره) خبر داد و گفت: یکی از دستاورد‌هایی که در نمایشگاه ۱۴۰۲رخ داد، انعقاد تفاهم‌نامه کمیته امداد با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری بود که دستاورد‌های ارزشمندی را برجای گذاشت.

وی ادامه داد: حمایت از حضور و راه‌اندازی ۱۹ غرفه محصولات دانش‌بنیان، انعقاد ۶ قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان جهت تامین تجهیزات و راه‌اندازی پنج هزار نیروگاه خورشیدی کوچک مقیاس و انعقاد ۱۲ قرارداد بارگذاری ماشین‌آلات ساخت داخل از محل تفاهم‌نامه با معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری صنعت ماشین‌سازی تنها سه مورد از برکات حضور کمیته امداد در نخستین نمایشگاه آبادیران است.

صباغیان از جمله وظایف مهم کمیته امداد امام‌خمینی (ره) را در کنار توانمندسازی، بحث تامین مسکن مددجویان و بحث ساماندهی نظام خیر و احسان در مجموعه کشور دانست و بیان کرد: اگر ما بتوانیم فعالیت‌هایمان را در بستر توانمندی‌ها و محصولات دانش‌بنیان جلو ببریم، قطعا شاهد افزایش سطح بهره‌وری و خدمات خواهیم بود.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: همچنین ضرورت تنوع بخشی به کسب و کار‌های کوچک مقیاس با توانمندی بالاتر و توانمندسازی و ایجاد اشتغال پایدار و درآمد با ثبات برای افراد تحت پوشش کمیته امداد به عنوان یک راهبرد و سیاست است.

وی ضمن اشاره به اینکه ۷۰ درصد از کسب‌وکار‌های در حال انجام کمیته امداد، زنجیره محدودی دارد، بیان کرد: این کسب و کار‌ها در حوزه‌های دام و طیور، فرش و صنایع دستی و پوشاک خلاصه شده است. در آبادیران سعی داریم بتوانیم از توانمندی دانش‌بنیان‌ها در این مسیر و تبدیل زنجیره محدودیت به نامحدود کمک کنیم که این بسیار ارزشمند است.

به گفته وی، هر چه بیشتر از ظرفیت‌های دانش‌بنیان‌ها و جوانان نخبه استفاده شود، بهره‌وری بیشتر ارتقاء می‌یابد.

صباغیان در پایان خاطرنشان کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) حدود ۸۵۰ هزار دانش‌آموز و ۶۰ هزار دانشجو تحت پوشش هستند که ظرفیت خیلی خوبی است و ضرورت دارد که بتوانیم از ظرفیت‌های جدیدی که متناسب با این بخش است، بهره ببریم.

ارسال نظرات

کارآفرینان آینده

مطالب بیشتر
نظرسنجی
مهمترین برنامه دولت چهاردهم درحوزه کارآفرینی واشتغال چه باید باشد؟

آگهی استخدام

مطالب بیشتر