بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۹۵
سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی قم:
سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد استان قم، با اشاره به ظرفیت های  موجود در این نهاد انقلابی، گفت: مهارت آموزی کلید اصلی اشتغال و کارآفرینی است.
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴

به گزارش معاونت آموزش و کارآفرینی جهاددانشگاهی واحد استان قم، یاسر شریفی روز پنجشنبه در جلسه "هیات اندیشه ورز مرکز خدمات حوزه های علمیه" با عنوان ارائه راهکارهای توانمندسازی خانواده های طلاب به ارایه گزارشی از عملکرد فعالیت آموزشی مراکز این معاونت پرداخت و بر فعالیت این مراکز درحوزه‌های مهارتی اشاره کرد.

وی همچنین به طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی، با مشارکت جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته با مجموعه بنیاد علوی در راستای توانمندسازی دهک های پایین جامعه 20 شبکه شغلی با اشتغالزایی 240 نفر در استان ایجاد شده است.

سرپرست معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی قم، با بیان اینکه نقش جهاد دانشگاهی در این میان نقشی تسهیل گرانه است که حلقه مفقوده طرح های ناکارآمد گذشته است، اضافه کرد: این نهاد تاکنون با برگزاری دوره های آموزشی در حوزه های و برای گروه های سنی مختلف بسیار ورود پیدا کرده است.

شریفی بر تعامل و همكاری هر چه بیشتر حوزه و جهاد دانشگاهی در استان قم تاكید و یادآور شد: در حوزه اشتغال با رویکرد توان سنجی و استعداد سنجی و ارائه مشاوره های کسب و کار به دنبال توانمندسازی خانواده های طلاب هستیم.

وی در ادامه به تفاهم نامه فی مابین این نهاد انقلابی و مرکزخدمات حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی در حوزه توانمند سازی آموزش در سه حوزه مهارتی، تخصصی و عمومی آمادگی کامل دارد تا به شبکه سازی و اتصال بازار کار دست یابیم.

 وی در پایان با تاکید بر توجه به موضوعات و پیوست های فرهنگی در مراکز آموزشی این نهاد، افزود: جامعه از جهاد دانشگاهی انتظار دارد و در این زمینه اقدامات ویژه ای صورت گرفته است.

ارسال نظرات