بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۱۹۶
مشهد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی صندوق کارآفرینی امید گفت: صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون برای حدود ۶ هزار نفر با پرداخت تسهیلات اشتغال ایجاد کرده است.
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹

به گزارش ایرنا، وحید خباززاده حقیقی روز پنجشنبه در آیین افتتاح واحد تولید مصنوعات چرمی با عنوان "چرم نیاوران" در مشهد افزود: صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در این بازه زمانی برای هفت هزار و ۳۱۷ فقره پرونده مبلغ هشت هزار و ۲۸۳ میلیارد و ۹۸۰ میلیون و ۳۹۹ هزار ریال پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: ۲۶ درصد دریافت کنندگان این تسهیلات زن و ۷۴ درصد مرد هستند.

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی صندوق کارآفرینی امید گفت: همچنین از این میزان تسهیلات پرداختی ۴۲ درصد مربوط به ۲ هزار و ۹۷ پرونده در حوزه صنعت، ۲۶ درصد مربوط به هزار و ۷۴۸ پرونده در بخش خدمات، ۲۵ درصد مربوط به هزار و ۲۲۵ پرونده بخش کشاورزی و هفت درصد مربوط به ۲ هزار و ۲۴۷ پرونده در بخش وام‌های ضروری بوده است.

وی با بیان این که میزان اعتبارات ابلاغی در قرارداد عاملیت بند الف تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ در حوزه نهضت احیاء صندوق استان مبلغ ۷۱۰ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال بوده است، افزود: صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در دولت مردمی ۹۹ درصد این تسهیلات، معادل ۷۰۳ میلیارد ریال را برای احیای ۴۴ واحد راکد یا نیمه فعال اقتصادی پرداخت کرده است.

خبارزاده حقیقی با اشاره به این‌که رهبر معظم انقلاب از نهضت احیاء به عنوان بخش شیرین اقتصاد یاد کرده است، بیان کرد: امید است بتوانیم با مدیریت بهینه نقدینگی در کل کشور و راه اندازی راهکارهای جدید در خصوص تامین منابع مشاغل خرد و خانگی و کوچک در بخش تولید کشور نقش بسزایی داشته باشیم.

به گفته وی، در دولت سیزدهم میزان تسهیلات اشتغال و کارآفرینی پرداخت شده از سوی صندوق کارآفرینی امید در کشور رشد سه و نیم برابری نسبت به دولت قبل آن داشته است.

افتتاح واحد تولید مصنوعات چرمی با حمایت صندوق کارآفرینی امید در مشهد

واحد تولید مصنوعات چرمی با عنوان «چرم نیاوران» متعلق به «ناهید زراعتی» امروز با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی صندوق کارآفرینی امید و مسوولان کشوری و استانی در مشهد افتتاح شد.
مدیر صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی در این مراسم گفت: این واحد تولیدی در فضایی به مساحت حدود هزار متر مربع در مکانی واقع در میدان فردوسی مشهد به بهره برداری رسید.

امین خوش قامت افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی برای هفت نفر به صورت مستقیم و ۱۳ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی شده است.

وی ادامه داد: هزینه راه‌اندازی این واحد تولیدی ۲۷ میلیارد ریال است که ۲۰ میلیارد ریال آن از طریق صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی و از محل اعتبارات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۰ فی مابین وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و این صندوق تامین شده و هفت میلیارد ریال آن سهم آورده متقاضی است.

به گزارش ایرنا، صندوق کارآفرینی امید خراسان رضوی پارسال با پرداخت سه هزار و ۳۷ میلیارد و ۷۵۳ میلیون ریال تسهیلات، توانسته است برای هزار و ۳۲۲ نفر در استان اشتغال ایجاد کند.

ارسال نظرات