بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۲۰۱
فاز نخست مزرعه پرورش ماهی قزل آلا در پایاب سد سیازاخ دیواندره روز جمعه به مناسبت هفته جهادکشاورزی و با حضور رئیس سازمان شیلات ایران به بهره برداری رسید.
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۸

رئیس سازمان شیلات ایران در مراسم افتتاح این طرح در شهرستان دیواندره اظهار کرد: فاز نخست این مزرعه با ظرفیت ۲۰۰ تن به منظور توسعه صنعت شیلات و افزایش تولیدات آبزیان در کردستان به بهره برداری رسید.
سید حسین حسینی با اشاره به اهمیت توسعه پایدار در بخش کشاورزی و شیلات، بیان کرد: این پروژه با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین و استانداردهای بین‌المللی راه‌اندازی شده است و انتظار می‌رود افزون بر ایجاد اشتغال، نیازهای داخلی منطقه را تأمین کند و در آینده نزدیک به صادرات محصولات خود نیز بپردازد.
وی افزود: افتتاح این مزرعه پرورش ماهی نه تنها به افزایش تولیدات آبزیان و تقویت بازار داخلی کمک می‌کند، بلکه فرصت‌های شغلی جدیدی را برای جوانان منطقه فراهم می‌آورد و به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.
رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: به مناسبت هفته جهاد کشاورزی و باهدف توسعه اشتغال، در سراسر کشور ۲ هزار و ۴۳۷ پروژه با اعتباری بیش از ۱۲ همت به بهره‌برداری رسیده است.
حسینی با بیان اینکه از این تعداد، سهم استان کردستان ۷۷ پروژه با اعتباری بالغ بر ۳۶۵ میلیارد تومان است، اضافه کرد: این پروژه‌ها گام مهمی در راستای توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی و ارتقا سطح زندگی در مناطق مختلف کشور است.
مزرعه پرورش ماهی پایاب سد سیازاخ دیواندره در دو فاز تعریف شده است که در فاز نخست ظرفیت تولید آن ۲۰۰ تن و در فاز دوم قرار است ۴۰۰ تن ماهی قزل آلا در سال تولید و روانه بازار خواهد کرد.

ارسال نظرات