بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۲۰۲
رئیس سازمان شیلات ایران گفت: با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند استان کردستان، لازم است که شورای راهبردی شیلات در این استان به ریاست استاندار تشکیل شود تا به کمک آن بتوان به امنیت غذایی کشور کمک کرد.
جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

به گزارش بازارکار از روابط عمومی استانداری کردستان، امروز _جمعه، بیست‌وپنجم خرداد_ سیدحسین حسینی در دیدار با استاندار کردستان، این استان را پراهمیت و مولد در حوزه شیلات معرفی و اظهار کرد: همگرایی و همدلی میان مسئولان استانی منجر به رشد تولید در بسیاری از حوزه‌ها به‌خصوص کشاورزی شده است.
وی افزود: شورای راهبری شیلات به ریاست استاندار و ارگان‌های مرتبط در تعدادی از استان‌ها تشکیل شده است و پیشنهاد می‌شود که در کردستان نیز تشکیل شود تا بتوان به امنیت غذایی کمک کرد.
رئیس سازمان شیلات ایران، جهش در حوزه شیلات را مستلزم اتفاق پایگاهی و تلاش و مدیریت جهادی دانست و گفت: توسعه صنعت شیلات مستلزم تنوع‌بخشی در محصولات آبزی و منوط به توسعه فرآوری و صنایع تبدیلی محصولات شیلاتی است.
حسینی با بیان اینکه کردستان از جمله سرمایه‌های کشور در حوزه‌های کشاورزی است، خاطرنشان کرد: این استان به سبب برخورداری از نیروی انسانی متخصص و بهره‌مندی از چرخه کامل تولید در حوزه‌های کشاورزی می‌تواند در حوزه شیلات نیز، در زمره استان‌های پیشرو محسوب شود.
وی به دلیل اقدامات مؤثر در توسعه فعالیت‌های کشاورزی در استان و مقایسه آن نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل، از استاندار کردستان به واسطه مدیریت شایسته و جهادی در این بخش تقدیر کرد و زحمات مجموعه جهاد کشاورزی در راستای رشد قابل توجه کیفی و کمی محصولات کشاورزی و باغی استان را ارج نهاد.
اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز در این دیدار، کشاورزی را مهمترین بخش اقتصادی کردستان برشمرد و اظهار کرد: نقش استان در تأمین امنیت غذایی کشور هر سال افزایش می‌یابد، و در سال زراعی گذشته بیش از ۱۰ درصد گندم کشور در این استان تولید شد.
وی با اشاره به سوابق درخشان استان و تجربه‌های اخیر پرورش ماهی در روستای پالنگان و ارتقای گردشگری و شیلات در محور سروآباد مریوان، افزود: باید با استفاده از فناوری‌های جدید و رعایت الزامات زیست محیطی نسبت به ارتقای این بخش اهتمام داشت و از مشارکت و توانمندی شرکت‌های داخلی و نیردی انسانی مجرب که ظرفیت خوبی در تولید پرورش ماهی با تکیه بر دانش روز دارند، بهره‌مند شد که تحقق این امر مستلزم نگرش جامع است.
استاندار کردستان با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت سردخانه‌ای در کردستان به ۱۰۸ هزار تُن رسیده است، از میزان افزایش تولیدات کشاورزی خبر داد و گفت: با حمایت دولت سیزدهم ظرفیت سردخانه از ۳۵ هزار تُن طی دو سال گذشته تا کنون به رشد سه برابری رسیده است.
زارعی‌کوشا از افزایش ۱۰ درصدی رشد اقتصادی در استان در حوزه کشاورزی با حمایت و نگاه ویژه دولت سیزدهم خبر داد و با اعلام اینکه بخش وسیعی از استان همچنین پایاب سدهای کردستان قابلیت بالایی در زمینه پرورش ماهی و آبزیان را دارد، ادامه داد: با توجه به صنایع تکمیلی این امر در زمینه پرورش آبزیان می‌تواند موجبات رونق و اشتغال را فراهم آورد.
 ۷۷ پروژه کشاورزی در هفته جهاد کشاورزی در این استان افتتاح خواهد شد که این پروژه‌ها شامل ۵۰ پروژه در بخش آب و خاک، ۱۱ پروژه در بخش صنایع کشاورزی، ۵ پروژه در بخش باغبانی و گلخانه، ۴ پروژه در بخش طیور، ۲ پروژه در بخش شیلات و آبزیان، ۴ پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری و یک پروژه در بخش دام است که با سرمایه‌گذاری ۳,۶۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

ارسال نظرات