بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۲۱۶
سرپرست پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد: در دولت سیزدهم ۷۰ شغل جدید فناورانه در این استان ایجاد شده است.
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۰

به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سیدنصرالله افتخاری در نخستین رویداد رسانه‌ای جام امید با اشاره به تاریخچه پارک‌های علم و فناوری اظهار داشت: پارک‌های علم و فناوری تسهیل کننده ایده، طرح، نمونه آزمایشگاهی، استارت اولیه، تولید و اشتغال هستند.
وی با اشاره به اینکه این پارک‌ها رابط بین حوزه صنعت و دانشگاه هستند، عنوان کرد: در حال حاظر در سطح کشور حدود ۵۶ پارک علم و فناوری و ۲۷۹ مرکز رشد در حال فعالیت هستند که از این تعداد سه مرکز در استان ما واقع شده است.

رئیس پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کشور در شاخص‌های محوری به جایگاه ۶۳ رسیده است، بیان کرد: در دولت سیزدهم ۷۰ شغل جدید فناورانه ایجاد شده است.

افتخاری با اشاره به افزایش آمار شرکت‌های دانش بنیان، ابراز کرد: شرکت‌های دانش بنیان ۲ هزار و ۵۵۶ شرکت توسعه پیدا کرد واحد‌های فناوری به رشد قابل توجه رسید.

وی با ابراز تأسف از اینکه پارک علم و فناوری استان آخرین پارکی بود که مجوز فعالیت گرفت، ادامه داد: این تأخیر باعث ایجاد مشکلات در زیرساخت‌ها شده و این پارک فعالیت خود را در سال ۹۶ به طور رسمی آغاز کرده است.

افتخاری یادآور شد: با وجود اقدامات مؤثر مراکز رشد گچساران و دهدشت، اما این مراکز نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستند و نقطه امیدوارکننده در پارک علم و فناوری استقرار شرکت‌هایی بوده که امیدآفرینی را تقویت می‌کنند که در زمینه فناوری کشاورزی و زیست فناوری چندین شرکت فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع خلاق شرکت‌های بزرگی فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: در حوزه سلامت شرکت در تولید چسب زخم دیابتی فعال بوده و برای اولین بار در دنیا یک شرکت تولید اگزما تولید کرد.

افتخاری بیان کرد: شرکت‌های فعال در حوزه گیاهان دارویی، صنعت نفت و گاز، انرژی و صنایع خورشیدی، تولید دستگاه‌های تصفیه آب، فناوری و تولید اطلاعات و پلتفرم‌های آموزشی از دیگر فعالیت شرکت‌های پارک علم و فناوری استان است.

ارسال نظرات