بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۲۲۶
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، گفت: در برنامه ساماندهی اشتغال اتباع خارجی اولویت اشتغال با جوانان و بیکاران استان تهران است.
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، «محمد آذرپناه» از تدوین طرح کاربردی این اداره کل برای شناسایی و معرفی فرصت‌های شغلی به بیکاران استان خبر داد و اظهار کرد: اتباع خارجی صرفا در مواردی که امکان رفع نیاز کارفرمایان از طریق نیروی کار ایرانی وجود نداشته باشد به‌کارگیری خواهد شد.
 
وی افزود: با توجه به‌ اینکه در برخی از فعالیت‌های عمرانی و تولیدی که عمدتا به نیروی کارگر ساده نیاز دارند و از طریق نیروی کار ایرانی به اندازه کافی تامین نمی شود از ظرفیت اتباع خارجی  استفاده خواهد شد.  
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از تدوین طرح ساماندهی نیروی کار اتباع مهاجر با هدفگذاری به‌کارگیری این نیرو در شهرک‌های صنعتی استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، برای اتباع خارجی که به صورت قانونی در ایران هستند یا با هدف اشتغال به ‌کشور وارد می‌شوند، با بررسی‌های لازم و نیازسنجی‌ها پروانه کار (کارت کار) به صورت نقطه ای صادر خواهد.
 
آذرپناه  با بیان این که جلسات متعددی با اصناف و اتحادیه‌های تهران برای شناسایی نیازهای واحدهای تولیدی به نیروی کار برگزار شده است، گفت: در حال پیگیری و هماهنگی با شهرک‌های صنعتی استان هستیم تا در هر یک از نواحی و شهرک‌های صنعتی استان یک یا چند کاریابی داخلی دارای مجوز مستقر شده و نسبت به شناسایی و رفع نیاز واحدهای تولیدی به نیروی کار اقدام نمایند.
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: در صورت نبود نیروی کار ایرانی برای جبران کمبود کارگر از نیروی کار خارجی استفاده خواهد شد.

ارسال نظرات