بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۲۴۷
تایباد- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد واقع در شرق خراسان رضوی گفت: هفت هکتار از اراضی ملی این شهرستان از ابتدای سال جاری تاکنون رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شده است.
شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۵

 

هادی مجدی امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۶ فقره پرونده قضایی برای این اراضی به تصرف درآمده در تایباد، تشکیل شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت به هفت هکتار از اراضی ملی تایباد خسارت وارد شد که متخلفان با تشکیل پرونده راهی مراجع قضایی شدند.

به گفته وی، برای خسارت به اراضی تایباد هفت پرونده تخریب و تصرف تشکیل شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد واقع در شرق خراسان رضوی به چرای دام‌های غیرمجاز در تاغ‌زارهای این شهرستان اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۹ فقره چرای دام غیر مجاز در تاغ زارهای تایباد به تعداد دو هزار و ۴۱۸ واحد دامی سبک شناسایی شده که برای متخلفان ۳۷۶ میلیون ریال جریمه صادر شده است.

وی بیان کرد: چرای دام های شهرستان تایباد در تاغ‌زارها بستگی به شرایط آب و هوایی سال و با دستور اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان رضوی در بازه زمانی مشخص قابل انجام است، در غیر این صورت در طول هر ۱۲ ماه سال چرای دام‌ها در این مناطق ممنوع است.

مجدی گفت: مناطق بحرانی، حاشیه رودخانه ها و دامنه تپه ها در شهرستان تایباد بیشتر در معرض تصرف و تخریب قرار دارند.

وی افزود: بیشترین تخریب به اراضی ملی شهرستان تایباد در فصل های اردیبهشت، مهر و آبان ماه انجام می شود.

شهرستان تایباد با ۱۲ هزار هکتار جنگل دست کاشت و هزار و ۵۴۵ هکتار جنگل طبیعی در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

ارسال نظرات