بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۲۹۱
مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به بیشترین میزان تولید آبزیان در استان، گفت: از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در حوزه شیلات در قم حمایت می شود.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵

سید محمد رضا طاهری روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار کار، با بیان اینکه ۴۵ فقره پروانه برای پرورش انواع آبزیان در استان قم صادر شده است، افزود: این موضوع نشان دهنده جایگاه مهم شیلات در برنامه‌های توسعه‌ای سازمان جهاد کشاورزی استان است.

به گفته وی؛ بیشترین میزان تولید آبزیان استان به ترتیب در شهرستان‌های قم، جعفرآباد و کهک انجام می‌شود.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی قم، فعالیت بیش از ۱۴ هزار بهره‌بردار در زمینه تولید محصولات کشاورزی در قم را مورد نوجه قرار داد و گفت: شتغال و فعالیت حدود ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در این بخش اقتصادی را مورد توجه قرار داد و گفت: 

طاهری در ادامه به فعالیت بخش شیلات قم در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: بخش شیلات قم با همکاری بهره‌برداران توانست رتبه‌های برتر کشور در تولید گوشت ماهیان خاویاری و تولید خاویار پرورشی ( به میزان ۵۱۲ کیلوگرم) در آبهای داخلی را بدست آورد.

وی افزود: همچنین طی سال‌های اخیر بهره‌بردارن حوزه شیلات استان در زمینه پرورش ماهیان زینتی نیز به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتند و در دولت سیزدهم حدود ۲۲ میلیون قطعه انواع مختلف ماهیان زینتی در قم تولید و به بازار عرضه شد.

برچسب ها:

ارسال نظرات