بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۳۰۱
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در سال گذشته ۸۷۴ جلسه در استان برگزار شده که خروجی آن ۱۶۶۱ مصوبه بوده و مشکل ۶۹۲ واحد تولیدی رفع شده است و خراسان رضوی در حل مشکل واحد‌های تولیدی با فاصله نسبت به کل کشور، اول بوده است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، صبح امروز سید امیر مرتضوی معاون قضایی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در نشست خبری که به‌منظور اعلام برنامه‌های هفته قوه قضاییه در خراسان رضوی در جمع خبرنگاران برگزار شد، بیان کرد: هفته قوه قضاییه از یکم تا هفتم تیرماه است و این هفته برنامه‌هایی پیش‌بینی شده که یکی از برنامه‌ها مصاحبه‌های مطبوعاتی با حضور ریاست دادگستری، معاونان و دادستان و برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز پیش‌بینی شده است.مرتضوی در خصوص انتخابات پیش‌رو نیز افزود: انتخابات براساس چهار مولفه رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت بوده که قوه قضاییه کمیته‌ها و ستاد‌هایی برای رسیدگی به تخلفات تشکیل داده است.معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی همچنین بیان کرد: روز گذشته جلسه انتخابات را برگزار کردیم، قرار شد جلسه‌ای را برگزار کنیم و تذکرات لازم را بدهیم. عناوین مجرمانه را اعلام کردیم که ابتدا تذکر می‌دهیم و اگر توجه نکردند پرونده قضایی تشکیل خواهیم داد.

مرتضوی ضمن اعلام آغاز برنامه‌های هفته قوه قضاییه از روز جمعه و با سخنرانی رئیس کل دادگستری استان در نماز جمعه بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان سخنرانی روسای دادگستری‌ها یا دادستان‌ها را داریم که به عملکرد، دستاورد‌ها و نکات قابل توجه در سال گذشته اشاره می‌کنند.مرتضوی در خصوص شعار سال و نقش قوه در تحقق آن افزود: بازدید از یک واحد تولیدی دارای مشکل و معضل را انجام خواهیم داد تا بتوانیم در هفته قوه مشکل آن‌ها را حل کنیم همچنین در تمام شهرستان‌ها نیز پیش‌بینی شده تا مسئولین شهرستانی قوه قضائیه بازدید از واحد‌های دارای مشکل را انجام بدهند.معاون قضایی در امور اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در خصوص تکریم مردم در دستگاه قضایی اظهار داشت: ما دوشنبه‌های هر هفته ملاقات عمومی داریم که حداقل ۱۰۰ نفر در این ملاقات‌ها شرکت می‌کنند و همچنین برگزاری دادگاه ها را به صورت آنلاین برای استفاده بهتر از افراد صاحب نظر داریم و از لحاظ برگزاری دادگاه برخط رتبه اول کشور هستیم.مرتضوی همچنین بیان کرد: استان ما یعنی یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین هستند. ۳۸ سازمان اثرگذار پای کار آمدند و ۵۶۳ مساله شناسایی شد. ۱۸۵ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده است. دو هدف برای این همایش داریم اول برگزاری نمایشگاه فرصت‌ها و دستاورد‌ها است. یکی از دستاورد‌های دادگستری راه‌اندازی دادگاه ویژه اطفال و نوجوانان در مجتمع شوق زندگی بوده که در حاشیه شهر قرار دارد و ۵۰ نفر از وکلای ترمیمی برای کمک به اطفال به صورت رایگان همراهی می‌کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی بیان کرد: در سال گذشته ۸۷۴ جلسه در استان برگزار شده که خروجی آن ۱۶۶۱ مصوبه بوده و مشکل ۶۹۲ واحد تولیدی رفع شده است. ۱۷۸۹ بازدید توسط متصدیان دفاتر و ۸۱۲ بازدید توسط قضات انجام شده و خراسان رضوی با فاصله نسبت به کل کشور اول بوده است.مرتضوی ضمن تاکید به اهمیت مسئله خانواده در قوه قضائیه بیان کرد: ۷۸ مرکز مشاوره در سطح استان داریم. علاوه بر طلاق توافقی، دو طلاق دیگر یکی به درخواست زوج و دیگری به درخواست زوجه نیز به مراکز مشاوره ما ارجاع داده می‌شود. در سال ۹۵ میزان سازش ۱۲ درصد بود، اما اکنون در انواع طلاق ثلاث ۲۷ درصد سازش داریم که تلاش می‌کنیم به یک‌سوم برسانیم. در سال گذشته میزان سازش ما در دعاوی نفقه و تمکین ۴۴ درصد و در دعاوی ملاقات طفل و حضانت ۵۳ بوده است. بازگشت نیز حدود یک درصد است.

ارسال نظرات