بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۳۰۵
رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فرایند صدور کد استخدامی اعضای هیات علمی را زمان بر عنوان کرد که دانشگاه‌ها را با چالش مواجه کرده است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱

به گزارش بازارکار ،محمد خلج امیر حسینی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره بازبینی آئین نامه‌ها و قوانین جذب هیأت علمی گفت: قوانین جذب هیأت علمی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر شده است و وزارت علوم سیاست گذار قوانین نیست، بلکه مجری است قوانین جذب در حال حاضر قوام خوبی دارد، اما اجرا مهم است.
رئیس مرکز جذب وزارت علوم افزود: اینکه دانشگاه‌ها سریع‌تر عمل کنند و مصاحبه‌های علمی و عمومی را با همین قوانین فعلی، برگزار کنند، سرعت فرایند جذب افزایش می‌یابد، طی دو سال گذشته سرعت این فرایند بسیار بالا رفته است.

وی تاکید کرد: قوانین عوض نشده بلکه تنها سرعت دانشگاه‌ها افزایش یافته است البته با همین قوانین تا دو سه برابر هم جا دارد که سرعت فرایند جذب افزایش یابد.

خلج امیرحسینی میانگین فرایند جذب هیأت علمی در دانشگاه‌ها را در حال حاضر ۱۵ ماه عنوان کرد و افزود: مشکلی که اکنون در مورد جذب هیأت علمی دانشگاه‌ها بعد از تأیید هیات مرکزی جذب با آن مواجه هستند، دریافت کد استخدامی است.

وی ادامه داد: سازمان‌های اداری استخدامی و برنامه بودجه علی رغم همکاری‌هایی دارند، ولی آمار‌ها نشان می‌دهد حتی تا یکسال هم این فرایند صدور کد استخدامی طول کشیده تا صادر شود.

رئیس مرکز جذب هیأت علمی وزارت علوم افزود: مورد‌هایی وجود دارد که تأیید شده اند و دانشگاه باید با آن‌ها قرارداد منعقد کند، اما به دلیل این مشکل مجبور است از سایر منابع حقوق این افراد را تأمین کند که این موضوع باعث شده خیلی از دبیران جذب دانشگاه‌ها با این مشکل مواجه شوند.

وی ادامه داد: فرایند جذب هیأت علمی نسبت به گذشته بهتر شده است، گرچه ایده ال نیست، ولی چون صدور کد استخدامی زمان براست دانشگاه‌ها را با چالش مواجه کرده است.

ارسال نظرات