بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۳۲۳
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با اشاره به مزایای برزگزای دوره کار آموزی قضاوت گفت: دوره‌های کارآموزی، برای ارتقا دانش بسیار مفید هستند، اما کارآموزان نباید صرفا به این دوره تکیه کنند و خودشان باید به دنبال مطالعه باشند.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۰

به گزارش بازارکار از خبرگزاری میزان - آیین افتتاحیه دوره اول کارآموزان سردفتری در محل سالن ولایت دادگستری استان آذربایجان غربی برگزار شد.
ناصر عتبای رئیس کل دادگستری استان در این آیین بیان داشت: برگزاری دوره‌های کارآموزی حاصل تلاش‌ها و پیگیری‌های مجموعه مدیریت دادگستری استان و نظر مساعد ریاست قوه قضائیه با توجه به وجود ظرفیت‌های علمی بسیار بالای استان است که دوره‌های کارآموزی قضات در استان برگزار می‌شود و لازم به ذکر است که کارآموزان باید بومی باشند و با توجه به اشرافیت به موضوعات استان بسیار می‌توانند مثمر ثمر باشند.
عتباتی تاکید کرد: آموزش موضوعی است که با توجه به ظهور پدیده‌های نوین حقوقی باید دائماً در جریان باشد و همه باید خود را مجهز به دانش نو و بهره گیری از تکنولوژی‌های جدید کنند، چرا که این امکانات به ساده سازی، تسهیل و صحت امور کمک می‌کنند.
وی افزود: درحوزه ثبت اسناد و مالکیت‌ها اقدامات خوبی شروع شده و سامانه‌های خوبی را سازمان ثبت اسناد و املاک راه اندازی کرده است و در حال توسعه آن‌ها است تا تمامی خدمات دفاتر در بستر الکترونیک صورت پذیرد و با قانون جدید تمامی معاملات ناظر بر اموال غیر منقول باید بر بستر اسناد رسمی صورت گیرد که با این امر، اعتبار بخشی مجددی به ثبت اسناد رسمی اتفاق افتاد.
وی با اشاره به اینکه سران دفاتر کاتبان بالعدل بوده و ید آن‌ها امانی می‌باشد اظهار داشت: دفاتر اسناد رسمی در فراهم آوردن آرامش و امنیت روانی تک تک افرادی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند نقش پررنگی دارند و باید عدالت را در تمامی موضوعات مدنظر قرار دهند.
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی افزود: دفاتر اسناد رسمی در کنار کار حرفه‌ای می‌توانند به دستگاه قضایی کمک کنند چرا که اگر معاملات اموال در بستر اسناد رسمی صورت پذیرد تخلفات و سو استفاده‌ها اتفاق نخواهد افتاد و لازمه این امر نیز اجرای صد درصدی قانون حدنگار است.
عتباتی در پایان خطاب به کارآموزان گفت: حتماً دوره‌های کارآموزی را جدی بگیرند چرا که این دوره‌ها برای دانش و مهارت افزایی است و کارآموزان نباید تنها به این دوره ا اکتفا کنند و باید بخ دنبال مطالعه و ارتقاء دانش خود باشند و به این موضوع توجه کنند که با حفظ اموال مردم و تنظیم مناسبات تجاری آن‌ها چه قدر می‌توانند در جامعه رضایتمندی ایجاد کنند و چه قدر به دستگاه قضایی با پیشگیری از جرایم و تخلفات در حوزه اموال کمک می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدپور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری و شایان مهر مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان نیز در این آیین ضمن تقدیر از حمایت‌ها و تدابیر عتباتی برای برگزاری این دوره بر اهمیت سردفتری که امری خیلی مهم و در راستای صیانت از اموال مردم است تاکید و مطالبی را پیرامون اهمیت اسناد رسمی و وظایف مهم دفاتر اسناد رسمی ارائه و پس از آن دوره اول کارآموزان سردفتری که شش ماه طول خواهد کشید به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.
حمید شایان مهر هم در این مراسم به بیان توصیه‌هایی به کارآموزان پرداخت و سپس اولین دوره کارآموزی رسما افتتاح و کار خود را آغاز کرد.

ارسال نظرات