بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۳۳۱
 مدیرکل دامپزشکی گیلان گفت: ۲۲ بازرس بهداشت گوشت و ۱۶ ناظر شرعی درسه کشتارگاه دام روز عید سعید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ عصر به مردم خدمات می‌دهند.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

به گزارش بازارکار، هادی بابایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۸ اکیپ ثابت و ۲۴ گروه سیار متشکل از کارشناسان و بازرسان بهداشتی با استقرار در میادین مجاز عرضه دام و با معاینه دام‌های نذری برای خرید دام سالم به مردم کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۲۲ بازرس بهداشت گوشت و ۱۶ ناظر شرعی درسه کشتارگاه دام روز عید سعید قربان از ساعت ۶ صبح تا ۱۴ عصر به مردم خدمات می‌دهند، اضافه کرد: تمام کشتارگاه‌های صنعتی دام گیلان عید قربان برای ارائه خدمات به شهروندان فعال هستند.

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه ادارات دامپزشکی شهرستان‌های استان نیز عید قربان آماده ارائه خدمات رایگان دامپزشکی و پاسخگویی به مراجعه کنندگان هستند؛ اظهار کرد: ستاد اجرایی نظارت بهداشتی مستقر در این اداره کل با شماره ۱۵۱۲ و ۳۳۳۶۸۹۲۴ روز عید قربان آماده پاسخگویی است.

بابایی اظهار کرد: برای پیشگیری از مخاطرات ناشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو ضروری است تا دام در کشتارگاه‌های صنعتی استان ذبح شود.

وی در ادامه با ارائه توصیه پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو اضافه کرد: برای پیشگیری از این بیماری از تماس مستقیم با ترشحات خون و یا لاشه دام و از ذبح دام در محل‌های غیرمجاز یا خارج از کشتارگاه‌ها خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی گیلان بیان کرد: گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و مراکز تحت نظارت دامپزشکی، تهیه شود و این گوشت بعد از ۲۴ ساعت و آلایش خوراکی بعد از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای معمولی یخچال مصرف شود.

تب خونریزی دهنده کریمه کنگو از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام های آلوده ندارد ولی در انسان ایجاد بیماری شدید و گاهی کشنده می کند؛ روستائیان و دامداران از لمس کنه‌ها پرهیز کنند، از جدا و له‌کردن "کشتن" کنه‌های بدن دام خودداری شود.

 

 

 

 

 

ارسال نظرات