ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۳۳۷
رئیس سازمان آتش نشانی رشت گفت: در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند. در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخشهای ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند.
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۰

به گزارش بازارکار، شهرام مومنی در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه آتش از طبقه زیر زمین بیمارستان قائم آغاز شد، اظهار کرد: حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم رشت به ساعت ۱:۱۳ سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد که بلافاصله بیش از ۱۲۰ آتش نشان شیفت و فراخوان شده به وسیله ۳۶ خودروی اطفایی، آبرسان، نردبان و پشتیبان دستگاه تنفسی به محل آتش سوزی واقع در بلوار شهید افتخاری اعزام شدند.

وی ضمن عملیات مهار آتش سوزی به عملیات جست‌وجو و نجات آتش نشانان اشاره کرد و گفت: تیم های نجات در تمامی طبقات نسبت به تخلیه دود و خروج اضطراری بیماران از تمامی بخش ها اقدام کردند که در مجموع ۱۴۲ بیمار انتقال یافتند که ۱۱۰ بیمار توسط عوامل اورژانس و هلال احمر به بیمارستان های سطح شهر رشت منتقل شدند و ۳۲ تن از بیماران سرپایی تحویل خانواده هایشان شدند.

این مسئول علت آتش سوزی را در دست بررسی دانست و گفت: در میان بیماران انتقال یافته، بیماران بدحالی از بزرگسال تا نوزاد در بخشهای ویژه همچون آی سی یو و سی سی یو بستری بودند که در زمان خروج همه در سلامت بودند و پیگیر وضعیت فعلی شان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه آتش نشانانی از شهرهای لاهیجان، فومن، صومعه سرا، سنگر، منطقه آزاد انزلی، انزلی و غیره در این عملیات حضور داشتند، گفت: قدردان زحمات و تلاش های بی دریغ تیم های آتش نشانی رشت و شهرهای اطراف هستیم که با توجه به حجم بالای دود گرفتگی ساختمان گاها دچار دود گرفتگی و بی حالی شدند که خوشبختانه حالشان خوب است.

هادی سلیمی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان نیز گفت: ۱۵ مصدوم آتش سوزی بیمارستان خصوصی قائم رشت به مراکز درمانی دیگر منتقل شدند ، این حادثه هیچ فوتی نداشت.

وی افزود:بر اساس آخرین آمار بر اثر حریق ۱۵ بیمار این بیمارستان به دلیل تنگی نفس  و دود ناشی از آتش سوزی به مراکز درمانی منتقل شدند.

سلیمی خاطرنشان کرد: با دریافت خبر حریق بلافصله ۱۱ دستگاه آمبولانس به همراه سه دستگاه ست نجات با ۲۶ تیم عملیاتی سه نفره برای امدادرسانی به محل اعزام شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه هیچ بیمار این بیمارستان به دلیل حریق فوت نکرده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت؛ پس از دریافت آتش سوزی بیمارستان قائم نیروهای آتش نشانی برای اطفا خریق به محل اعزام شدند.

 

ارسال نظرات