بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۳۵۵
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۶

به گزارش استانداری مازندران: یوسف نوری در سفر به غرب مازندران و دیدار با مردم کلاردشت، اظهار کرد: مردم کلاردشت توانمند، شهیدپرور و دارای صدق و صفا هستند که در شرایط سخت مناطق کوهستانی و صعب العبور زندگی می کنند و چرخه تولید و اقتصاد را می چرخانند.

وی افزود: مردم این دیار مهمان نواز هستند، نه تنها مهمانان داخلی بلکه مهمانان و توریست های خارجی زیادی را پذیرا هستند و وظیفه مان بررسی و رفع مشکلات مردم این دیار است.

نوری با بیان اینکه سعی می کنیم مشکلاتی که در این شهرستان پیگیری می شود را در سطح کلان استان و ملی پیگیری و مرتفع کنیم، تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوبی برای گردشگری در این دیار داریم و باید زنجیره آن فعال تر شود.

نوری با اشاره به وجود برخی نارسایی در شهرستان کلاردشت، متذکر شد: در مورد تعریض و چهار خطه کردن جاده اصلی کلاردشت هفته گذشته در وزارت راه و شهرسازی با معاونان این وزارتخانه و معاون وزیر نیرو جلسه داشتیم تا مشکلات جاده اصلی حل شود و صورتجلسه ای هم تنظیم شد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه آمار تصادفات و فوتی ها در این مسیر نگران کننده است، یادآور شد: در مسیر تعریض و چهار خطه کردن محور کلاردشت - مرزن آباد موانعی وجود دارد که پس از مذاکرات با وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب مازندران، تامین لوله انجام شده تا کارشان زودتر شروع شده و با سرعت پیگیری شود.

وی با بیان اینکه در این شهرستان بازدیدهای خوب و مطلوب داشته است، افزود: مشکلات منطقه را احصا کرده و باید موارد در استان، پایتخت، وزارتخانه ها و هیات دولت رسیدگی و مرتفع شود.

استاندار مازندران با اشاره به بازدید از مرکز پرورش ماهیان آزاد کلاردشت، گفت: این مرکز افزایش ذخیره استراتژیک ۱۰ رودخانه شهرهای غرب مازندران را تامین می کند و ۲ هزار و ۷۰۰ ماهی مولد در آن گردآوری شده که از آنها سالیانه ۱۲۰ هزار بچه ماهی تولید و در رودخانه ها آزادسازی می شود.

وی با بیان لزوم افزایش ذخایر استراتژیک ماهیان در این مرکز، خاطرنشان کرد: این واحد مدتی تعطیل بوده و الان نیمه فعال است البته انتظار می‌رود در سال جهش تولید با مشارکت مردم که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده فراخوان داده شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی نه تنها ظرفیت باقیمانده افزایش یابد بلکه ۲۴۶ استخر باقیمانده فعال شود‌.

نوری ادامه داد: با مشارکت دستگاه های محلی و استانی این مرکز باید در سطح کشور شاخص شود زیرا مرکز منحصر به فرد بوده و باید برای کل کشور تقویت شده و خدمات ملی ارائه دهد هرچند باید در آینده برای ارائه خدمات به کشورهای منطقه هم برنامه داشته باشیم.

ارسال نظرات