ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۳۷۶
ایسنا/خراسان رضوی روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ واگن بین ایران و ترکمنستان از ایستگاه راه‌آهن سرخس مبادله می‌شود و ظرفیت افزایش دو برابری مبادلات واگن با ترکمنستان را دارد.
سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۶

سید مهدی سالم سرپرست فرمانداری سرخس در گفت و گو با ایسنا با بیان مطلب فوق به بیان بخشی از اقدامات انجام شده در شهرستان در دولت سیزدهم پرداخت و اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن سرخس ظرفیت افزایش مبادلات تا ۶۰۰ واگن در روز را دارد.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ایستگاه راه‌آهن سرخس ۷ میلیون تن در سال است که با تغییر برخی شرایط و زیرساخت‌ها امکان افزایش تا ۱۰ میلیون تن در سال را نیز دارا خواهد بود.

سرپرست فرمانداری سرخس در ادامه اظهار کرد: ایستگاه راه‌آهن سرخس سایت تعویض بوژی را نیز با میزان ۴۰۰ واگن در روز داراست که در حال حاضر روزانه ۱۰۰ واگن تعویض بوژی می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۳ میلیون حمل و نقل بار در حوزه صادرات و واردات انجام شد که ۷۰۰ میلیون تن آن در حوزه ترانزیت بوده است، تصریح کرد: ۸۰ درصد ترانزیت ریلی کشور و ۶۷ درصد صادرات کشور از مرز ریلی سرخس با کشورهای CIS انجام می‌شود.

رکورد ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس زده شد

سالم در ادامه خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم رکورد تزریق ۲ میلیارد و ۲۰۴ میلیون متر مکعب گاز را در این پالایشگاه زدیم که این اقدام در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بود.

 

وی اظهار کرد: در این مدت نسبت به راه‌اندازی واحد تغلیظ گاز اسیدی با تولید هزار تن گوگرد و راه‌اندازی دو کارخانه گوگرد مذاب توسط ریاست محترم جمهور با حضور استاندار محترم اقدام شد.

سرپرست فرمانداری سرخس افزود: رسیدن به دریافت ۱۹.۵ میلیون متر مکعب از ذخیره‌سازی در زمستان گذشته از دیگر دستاوردها در پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس است.

وی در ادامه از تأمین ۴۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز دی کلینیک غدیر نفت برای راه‌اندازی آن خبر داد و بیان کرد: همچنین نسبت به دو جداره کردن پنجره‌های ۱۴ مدرسه روستاهای اطراف پالایشگاه برای جلوگیری از ریزگردها و کاشت گیاه کاپاریس در ۳ هکتار زمین اطراف پالایشگاه به عنوان الگو اقدام شده است.

ارسال نظرات