ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۴۰۸
حفظ تعادل بین زندگی شخصی و شغل هر فرد یکی از عواملی است که به بهبود کیفیت زندگی کمک می‌کند.
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۱

به گزارش بازارکار به نقل از ایسنا، یک متخصص در کوئینزلند استرالیا گفت که حفظ تعادل بین کار و زندگی به معنای احساس رضایت و اثربخشی در هر دو زمینه است.

این متخصص می‌گوید: وقتی کسی احساس می‌کند که تعادل بین کار و زندگی را برقرار کرده است، در محل کار بهتر عمل می‌کند و از زندگی خود نیز رضایت بیشتری دارد.

وی افزود: مدیریت کار و زندگی شخصی به این معنا است که مثلا افراد در زمان حضور در منزل وظایف شغلی خود را انجام ندهند یا در صورت لزوم آن را کاهش دهند. همچنین افراد باید مرز‌های این دو را مشخص کنند.

افراد برای کاهش استرس و خستگی خود و بازیابی توان جسمی و روانی به زمان کافی نیاز دارند تا از محل کار و وظایف شغلی خود دور باشندوی خاطرنشان کرد: با فناوری‌هایی که امروزه در دسترس ما است و به ما امکان می‌دهد در هر مکانی و در هر زمان کار کنیم، این مرز‌ها محو شده اند و جدا نگه داشتن این دو را دشوارتر می‌کند.

قوانین جدیدی در استرالیا اواخر امسال اجرایی می‌شود و به کارکنان واجد شرایط این حق را می‌دهد که خارج از ساعات کاری خود از تماس با کارفرما یا شخص ثالث خودداری کنند.

این متخصص گفت این قانون گامی قوی و رو به جلو در شناخت اهمیت داشتن زمان استراحت پس از کار است.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، این متخصص یادآوری می‌کند: افراد برای کاهش استرس و خستگی خود و بازیابی توان جسمی و روانی به زمان کافی نیاز دارند تا از محل کار و وظایف شغلی خود دور باشند.

وی افزود: اگر افراد نتوانند به طور کامل ارتباط خود را با کار قطع کنند، مشکلات سلامتی مزمن جدی و طولانی مدت ممکن است برای آن‌ها ایجاد شود.

به همین دلیل است که مردم باید درک کنند چگونه می‌توانند تعادل بین کار و زندگی شخصی را مدیریت کنند و مرز‌های قوی داشته باشند. خواه دور شدن از میز کار برای صرف ناهار باشد یا آزاد بودن در عصر‌ها و استراحت کردن طی آخر هفته‌ها، بسیار مهم است که همه ما راه‌هایی برای کاهش استرس و استراحت پیدا کنیم.

ارسال نظرات