بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۴۱۱
استاندار سمنان با اشاره به تجلیل از ۲۳ واحد تولیدی موفق در اخذ گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کننده، گفت: افزایش رضایتمندی جامعه هدف بالاترین سرمایه است و باید مدنظر تولیدکنندگان باشد.
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۹

سیدمحمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان در سالن همایش استانداری سمنان افزود: مشتری حق انتخاب و حق برخورداری از کالای باکیفیت دارد و تولیدکنندگان نیز باید چهار مولفه قیمت، کیفیت، تنوع و خدمات پس از فروش را مدنظر قرار دهند.

استاندار سمنان اضافه کرد: بیشترین بازار فروش محصولات تولید داخلی در داخل کشور است و ارایه کالای باکیفیت در افزایش تقاضا موثر است. دستگاه‌های اجرایی و آحاد جامعه با خرید کالای داخلی نقشی مهم در حمایت از تولید داخلی دارند.

وی گفت: بیش از ۱۰۰ واحد تولیدی قطعات خودرو در این استان وجود دارد و ۷۴ درصد داروهای دامی کشور در سمنان تولید می‌شود.

استاندار سمنان کرد: سمنان دومین استان کشور در تولید تخم‌مرغ و تامین کننده نیاز مرغ بازار تهران است و تولیدات این استان کیفیت بالایی دارد.

قیمت و کیفیت مولفه مهم در جهش تولید

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سمنان گفت: قیمت، کیفیت، تنوع و خدمات پس از فروش از جمله مولفه‌های مولفه‌های موثر در جهش تولید است و این رویکرد مدنظر تولیدکنندگان این استان باشد.

یادگار احمدی در این نشست افزود: ارتقای کیفیت و تنوع تولید در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت که زمینه‌ساز افزایش تولید و در نتیجه افزایش صادرات شده است.

رقابت ۷۰ واحد تولیدی سمنان برای کسب گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کننده

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان سمنان گفت: ۷۰ واحد تولیدی این استان به صورت خوداظهاری متقاضی دریافت گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان بودند که ۲۳ واحد موفق به دریافت گواهینامه شدند.

علی غفوری در این همایش بیان کرد: چهار شاخص اصلی شامل قیمت، کیفیت، خدمات پس از فروش و رضایتمندی مشتری، به همراه چند شاخص زیرمجموعه در ارزیابی واحدهای تولیدی در هفتمین همایش اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان مورد توجه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: افزایش اعتماد مصرف کنندگان و تشویق آنها به مصرف کالای داخلی باکیفیت، افزایش رقابت سازنده بین تولیدکنندگان کالا و ارائه دهندگان خدمات، درج شفاف قیمت بر روی کالا، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از قبیل حفظ محیط زیست از جمله معیارهای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان است.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان سمنان گفت: اهمیت صادرات محور بودن محصول و برخورداری از نشانه‌های استاندارد از دیگر معیارهای اعطای گواهینامه رعایت حقوق مصرف کنندگان بود.

ارسال نظرات