بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۴۱۹
برای بسیاری، کارآفرینی فراتر از راه‌اندازی یک شرکت است - بلکه یافتن راه‌های مبتکرانه برای حل مشکلات به ظاهر غیرممکن برای بهبود جهان است. ذات کارآفرینی مستلزم مقابله با این چالش‌های دشوار است - مسائلی که قوه تخیل را به چالش می‌کشند و نیازمند نوآوری عمیق و پشتکار خستگی‌ناپذیر هستند.
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

 برای بسیاری، کارآفرینی فراتر از راه‌اندازی یک شرکت است - بلکه یافتن راه‌های مبتکرانه برای حل مشکلات به ظاهر غیرممکن برای بهبود جهان است.

ذات کارآفرینی مستلزم مقابله با این چالش‌های دشوار است - مسائلی که قوه تخیل را به چالش می‌کشند و نیازمند نوآوری عمیق و پشتکار خستگی‌ناپذیر هستند.

در حالی که ممکن است گاهی اوقات دلهره‌آور به نظر برسد، یافتن راه‌هایی برای پیشروی و تحقق غیرممکن، برای کارآفرینانی که به دنبال تأثیرگذاری بر جهان هستند، ضروری است.

علاوه بر بهبود قابل توجه زندگی، نوآوری برای کسب و کار‌های کوچکی که به دنبال رشد هستند، ضروری است.

طبق گزارش زیپو، ۸۵ درصد از کسب و کار‌های کوچک مبتکر در پنج سال گذشته رشد داشته‌اند، در حالی که تنها ۶۷ درصد از شرکت‌های غیرمبتکر چنین رشدی را تجربه کرده‌اند.

سوال این است که کارآفرینان چگونه می‌توانند چالش‌های غیرممکن را برای منافع مردم و جوامعی که به آن‌ها خدمت می‌کنند حل کنند؟

قدرت ذهنیت حل مسئله

اولین قدم در غلبه بر چالش‌های دلهره‌آور، اتخاذ طرز فکر درست است. گرت شریدان، مدیرعامل Nutriband که با استفاده از فناوری ثبت شده، چسب ضد سوءمصرف مواد افیونی را توسعه داده است، توضیح می‌دهد: «کارآفرینانی که پیشرفت می‌کنند و تأثیرگذار هستند، کسانی هستند که مشکلات را نه به عنوان موانع، بلکه به عنوان فرصت‌هایی برای نوآوری و متمایز کردن کسب و کار خود از رقبا می‌بینند.

این طرز فکر همیشه به طور طبیعی به وجود نمی‌آید - شما باید ترکیبی از خوش۸بینی و واقع‌بینی داشته باشید، جایی که سختی یک چالش را بپذیرید، اما همچنان به توانایی خود برای حل آن اطمینان داشته باشید. این در مورد دیدن لیوان نیمه پر است، حتی زمانی که دیگران شک دارند که اصلاً چیزی در لیوان وجود دارد.»

شریدان می‌افزاید: «داشتن طرز فکر حل مسئله به این معنا نیست که با شکست به عقب مواجه نخواهید شد یا اینکه همه چیز همیشه به نفع شما پیش خواهد رفت. تلاش برای حل چالش‌های غیرممکن ذاتاً با شکست همراه است و شما باید آن را بپذیرید؛ بنابراین کارآفرینان باید انعطاف‌پذیری را در خود پرورش دهند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا با یادگیری دروس مهم از شکست‌ها بازگردند تا بتوانند با عزم قوی‌تری به جلو حرکت کنند.»

جنا تاننباوم، بنیانگذار آژانس تبلیغاتی خلاقانه Ostrich می‌گوید: «وظیفه یک کارآفرین این است که خوش بینی توهم‌آمیزی داشته باشد؛ به این ترتیب کسب و کار شما موفق می‌شود.

شما فردی با چشم‌انداز هستید که بدون هیچ شکی معتقدید که کسب و کار شما نه تنها مورد نیاز است، بلکه ضروری است، و تحقق آن چشم‌انداز، کار است.» او توصیه می‌کند با یک پیش‌بینی واقعاً تهاجمی شروع کنید و بر تحقق آن پیش‌بینی تمرکز کنید.

حفظ تمرکز شدید کلیدی است

کارآفرینان اغلب دوست دارند پرمشغله باشند و ایده‌های عالی زیادی برای اجرا داشته باشند. با این حال، آن‌ها باید بر روی هدف خود تمرکز کنند و سعی کنند فقط یک مشکل را در یک زمان حل کنند.

بیهده توضیح می‌دهد: «کارآفرین تنها می‌تواند روی یک یا دو فرصت و مشکل تمرکز کند. بنابراین، همانطور که والدین باید بیشتر روی مهارت‌های حرکتی کودک نوپا تمرکز کنند تا مهارت‌های اجتماعی او، کارآفرین نیز باید مسائل حیاتی را از درد‌های معمولی رشد تشخیص دهد.»

شریدان می‌افزاید: «تمرکز برای دستیابی به درک عمیق از مشکل موجود ضروری است. این به حل‌کنندگان مشکل اجازه می‌دهد تا به جزئیات یک چالش بپردازند، جزئیات را بررسی کنند و علل اصلی را کشف کنند.

بدون تمرکز، به راحتی می‌توان سطح یک موضوع را بدون درک ریشه‌ها که اغلب زیر لایه‌های پیچیدگی پنهان هستند، بررسی کرد.

هنگامی که تمرکز خود را از دست می‌دهید، به خود هدف نهایی خود را یادآوری کنید و توجه خود را دوباره هدایت کنید.»

منبع انگلیسی: فوربس
منبع فارسی: شارا

ارسال نظرات