بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۴۲۷
بهره‌برداری از فاز اول پروژه هم‌زمان با دهه مبارک فجر
محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین روز شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ در ادامه برگزاری آیین تفاهم‌نامه طرح توسعه و ساماندهی بقعه متبرکه چهارانبیا و امامزاده صالح از روند اجرای پروژه مرمت گراندهتل بازدید کرد.
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷

به‌گزارش بازارکار از میراث‌آریا، در این بازدید رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی،  تعدادی از مدیران استانی و سرمایه گذار طرح  حضور داشتند.

علیرضا خزائلی در حاشیه این بازدید با ارائه توضیحاتی در خصوص پروژه احیا و مرمت این بنا گفت: گراندهتل یکی از بناهای ارزشمند تاریخی قزوین است که در سال‌های اخیر به‌ دلیل فضای کارگاهی شکل‌گرفته به‌واسطه ورق‌های گالوانیزه پیرامون بنا چهره نازیبایی در بدنه خیابان پیغمبریه به‌خود گرفته و مرمت و احیای آن از مطالبات برحق شهروندان و دوستداران میراث‌فرهنگی قزوین است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین اظهار کرد: در سال‌های گذشته پروژه مرمت این بنا به سرمایه‌گذار واگذار شد و بخشی از عملیات مرمت نیز در این بنا به‌اجرا درآمد که بنا بر دلایلی در حین عملیات اجرایی قرار داد فسخ و اقاله شد.

او افزود: در سفر رییس‌جمهوری شهید به قزوین در سال ۱۴۰۱ ایشان در بازدید از این مجموعه تاکید جدی بر واگذاری سریع‌تر پروژه مرمت بنا به سرمایه‌گذار و ادامه روند پروژه داشتند.

خزائلی بیان کرد: همکاران ما در صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی فرهنگی نیز اهتمام ویژه‌ای در این موضوع داشتند و علاوه بر انتشار چندین نوبت آگهی و فراخوان جذب سرمایه‌گذار در مطالعات و طول مدت بهره‌برداری و برآورد هزینه نیز بازبینی و تجدیدنظر جدی صورت گرفت و در نهایت در اسفندماه ۱۴۰۲ منجر به عقد قرارداد با سرمایه‌گذار فعلی شد.

بازدید استاندار قزوین از پروژه مرمت و احیای گراندهتل/ بهره‌برداری از فاز اول پروژه هم‌زمان با دهه مبارک فجر

او ادامه داد: در راستای تحقق و اجرای مصوبات سفر شهید رئیسی امروز به همراه استاندار محترم قزوین بازدیدی از  مجموعه داشتیم که توانستیم گزارش مطلوبی از روند پیشرفت پروژه طی مدتی که کارگاه به سرمایه‌گذار تحویل شده ارائه دهیم.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در ادامه بیان کرد: امیدواریم با اجرای پروژه طبق برنامه زمان‌بندی پیش‌بینی شده بتوانیم  فاز اول این پروژه را  هم‌زمان با دهه مبارک فجر در بهمن‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

خزائلی در ادامه یادآور شد: لازم به توضیح است بخشی از این بنا واقع در جبهه شمالی که  استحکام لازم را نداشت و الحاقی بود در دوره سرمایه‌گذار قبلی با اخذ مجوزهای لازم از وزارتخانه و شورای فنی صندوق احیا جمع‌آوری شد.

او افزود: سرمایه‌گذار فعلی با تجهیز کارگاه در جبهه شمالی برابر با طرح‌های مصوب شورای فنی صندوق و وزارتخانه نسبت به آواربرداری و احداث ساختمان جدید در جبهه شمالی اقدام خواهد کرد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین در بخش پایانی توضیحات خود اظهار کرد: عمده فضای اقامتی در جبهه شمالی بنا پیش‌بینی شده که در این قسمت ساختمان با معیارها و استانداردهای مقاوم در برابر زلزله و مطابق آیین‌های مقررات ملی ساختمان احداث می‌شود و فضاهای تاریخی این مجموعه بیشتر در قالب فضای پذیرایی احیا خواهد شد.

برچسب ها:

ارسال نظرات