بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۴۴۰
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تا اوایل خردادماه بیش‌از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۷۵۰ نفر در بخش اصناف قم صورت گرفته است.
چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۱

اکبر ابدالی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار کار، صدور701 پروانه فعالیت صنفی در استان را نیز مورد توجه قرار داد و گفت: این آمار طی مدت یاد شده نشان از اهمیت فعالیت‌های صنفی در اقتصاد استان دارد.

به گفته وی؛ از این تعداد ۲۲۵ پروانه فعالیت صنفی مربوط به بخش تولیدی و خدمات فنی با ظرفیت اشتغالزایی برای ۵۶۲ نفر و سرمایه گذاری ۶۷۵ میلیارد ریال می باشد.

وی ادامه داد: همچنین ۴۷۶ فقره پروانه توزیعی و خدماتی با امکان اشتغال برای یک‌هزار و ۱۹۰ نفر و سرمایه گذاری یک‌هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال در قم صادر شده است.

لازم به ذکر است به منظور نظارت هرچه بیشتر بر نحوه فعالیت اصناف، مسئولان اداره کل صنعت،‌ معدن و تجارت قم از عموم مردم استان درخواست کردند که هرگونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را به تلفن ۱۲۴ و یا سامانه www.۱۲۴.ir اعلام نمایند.

اساس آخرین پایش صورت گرفته، ۴۰ هزار پروانه کسب در قم موجود می‌باشد که ۱۶ هزار مورد آن در بخش تولیدی و خدمات فنی و ۲۴ هزار مورد آن در بخش توزیعی و خدماتی است.

اصناف در قم به دلیل موقعیت خاص زائرپذیری این استان و اهمیت بخش خدمات در آن، جایگاه ویژه‌ای دارند و در همین راستا اداره‌کل صنعت‌، معدن و تجارت قم همکاری گسترده‌ای با فعالان بخش اصناف استان دارد.

ارسال نظرات