ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۴۵۹
رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: کاهش ازدواج و رشد طلاق در استان قابل توجه بوده و باید مسئولان فرهنگی در راستای تحکیم فرهنگ خانواده و تشویق جوانان به ازدواج، راهکارهای جدی بیندیشند.
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

به گزارش بازارکار، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی با تاکید بر ارتباط گسترده مدیران قضایی استان با ائمه جمعه اظهار کرد: امامان جمعه همواره در متن جامعه بوده و دغدغه مند مشکلات و نیازهای مردم هستند و لذا ارتباط مستمر قضات و مسئولان قضایی و دستگاه های تابعه با ائمه جمعه یکی از اولویت های دستگاه قضایی است.

وی برخی از خلاهای قانونی را از عوامل تاخیر در پروژه ها و طرح های عمرانی استان دانست و گفت: همین تاخیر در افتتاح و تکمیل طرح ها، هزینه زیادی بر دولت تحمیل کرده و نارضایتی مردم را نیز به دنبال خواهد داشت.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال که در دادگستری کل استان و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی برگزار می شود، کوتاهی های مسئولان که منجر به خسارت به بیت المال می شود بررسی شده و برای برخی مدیران، پرونده قضایی تشکیل می شود.

وی گفت: تاکنون صدها پرونده های قضایی مربوط به ادارات استان و ترک فعل مدیران اجرایی، تشکیل و برای برخی از آنان حکم انفصال از خدمت صادر شده است.

رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه مدیران استان باید احساس مسئولیت کرده و نسبت به ماموریتی که به آنان سپرده می شود است ایفای وظیفه کنند، تصریح کرد: تمام مسئولان باید مدبرانه و مطابق مقررات قانونی عمل کرده و در صورت ترک فعل، پاسخگو باشند.

صادقی نیارکی ازدیاد آسیب های اجتماعی را از معضلات استان گیلان برشمرد و گفت: کاهش ازدواج و رشد طلاق در استان قابل توجه بوده و باید مسئولان فرهنگی در راستای تحکیم فرهنگ خانواده و تشویق جوانان به ازدواج، راهکارهای جدی بیندیشند.

وی همچنین خشونت رفتاری، کلامی و مشروبات الکلی را از دیگر آسیب های استان عنوان کرد. 

ارسال نظرات