تازه ها
به گزارش بازارکار به نقل از تسنیم، طرح کارورزی امکان و فرصتی برای آشنایی فارغ التحصیلان دانشگاهی با محیط کار محسوب میشود که نه تنها باعث افزایش قابلیتهای آنان برای اشتغال در آینده میشود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده میدهد تا بتوانند بهتر به علاقمندیها و گرایشهای خود در زمینههای مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند. کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که دانش آموختگان دانشگاهی مهارتهای شغلی مهمی را همانند برقراری ارتباط، تعهد کاری، وقت شناسی، حل مساله، کارگروهی، خودمدیریتی، برنامهریزی و سازماندهی و آشنایی با فنآوری بیاموزد که امروزه برای شاغل شدن بسیار واجب و ضروری هستند.
"طرح کارورزی" یکی از برنامههای مهم دولت در راستای رونق تولید و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار به ویژه فارغ التحصیلان است و تسهیل در جذب و بکارگیری جوانان در بنگاهها و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان برای ورود به بازار کار از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار میرود.
وزارت کار با اجرای طرح کارورزی، زمینه آشنایی کارورزان با محیط کار از طریق دورههای آموزشی و تامین نیروی کار مورد نیاز کارفرمایان بنگاههای اقتصادی را فراهم کرده است.
عملکرد دفتر سیاستگذاری و توسعه اشتغال از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ بیانگر این است که تعداد بنگاههای ثبت نام کننده در طرح کارورزی حدود ۲۹ هزار و ۷۶۳ مورد بوده است و تعداد بنگاههای حائز شرایط جذب کارورز حدود ۲ هزار و ۷۹۱ مورد و تعداد قراردادهای منعقده برای پذیرش کارورز از سوی کارفرما حدود ۱۳ هزار و ۸۶۰ مورد و تعداد جذب و به کارگیری کارورز توسط بنگاه حدود ۶ هزار و ۸۷۲ مورد بوده است.
کارآفرینان آینده
مطالب بیشترآگهی استخدام
مطالب بیشتر
ارسال نظرات