بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۴۹۵
اولین کارخانه تولید کنسانتره آهن در جنوب کرمان که با با حضور وزیر صمت افتتاح شد، برای ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی کرده است.
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۹

 وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، معاون معدن وزارت صمت، استاندار کرمان، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، مشاور استاندار در امور جنوب استان و فرماندار شهرستان جیرفت، اولین کارخانه تولید کنسانتره آهن در جنوب کرمان افتتاح شد.

مسلم مروجی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در آیین افتتاح این کارخانه ضمن تبریک فرا رسیدن دهه تولید و تجارت و قدردانی از توجه دولت مردمی رئیس جمهوری شهید آیت الله رئیسی به جنوب کرمان، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در حوزه معدن در جنوب کرمان، این منطقه از استان کرمان هم اکنون از موفق‌ترین نقاط کشور در حوزه فعال سازی معادن است.

وی افزود: در جنوب کرمان تلاش شده است با کمک بخش خصوصی کارخانه‌های معدنی کوچک مقیاس متعددی احداث شود تا ضمن ایجاد یک ساختار اقتصادی در منطقه، فعال شدن معادن و اشتغال زایی را نیز به همراه داشته باشد.

مروجی فرد ادامه داد: در جنوب کرمان بیش از ۱۵ معدن سنگ آهن وجود دارد که تا قبل از این رخداد مهم، به دلایلی نظیر عیار پائین، نبود وجود کارخانه کنسانتره و بالا بودن هزینه‌های حمل به سایر نقاط کشور، عملا غیر فعال بودند؛ بنابراین با پیگیری‌های متعدد سرمایه گذار مناسبی برای احداث کارخانه کنسانتره آهن در این منطقه جذب شد که خوشبختانه این سرمایه گذار با همراهی و همکاری مسئولان استانی و شهرستانی کارخانه تولید کنسانتره آهن در جنوب کرمان را احداث کرد.

وی با بیان اینکه شرکت پارس معدن تیراژ سرمایه گذار اولین کارخانه تولید کنسانتره آهن در جنوب کرمان است، تصریح کرد: این کارخانه با سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد ریال و ظرفیت تولید سالانه ۲۶۰ هزار تن با اشتغال زایی ۱۲۰ نفر به صورت مستقیم در دولت مردمی رئیس جمهور شهید افتتاح شد.

ارسال نظرات