بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۵۳۹
معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مناسبت روز ملی اصناف ۱۴۰۳ پیام تبریکی صادر کرد.
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳

به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، متن پیام فرشاد مقیمی بدین شرح است:
 
آغاز دهه تولید و تجارت و فرارسیدن یکم تیرماه روز اصناف را به حضور همه تلاشگران، جهادگران و فعالان این جامعه بزرگ، مهم و تاثیرگذار در عرصه اقتصادی کشور تبریک می‌گویم. تولید قلب تپنده کشور و اصناف نیز به دلیل پیوند و ارتباط و تنگاتنگی که باجامعه مولد کشور دارند، همواره نقش حائز اهمیتی در توسعه و رشد اقتصادی داشته‌اند.
در واقع نقش سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در تقویت کسب و کارهای بومی و ایجاد بنگاه‌های اقتصادی به حدی است که در ایجاد خوشه مشاغل بومی و محلی کوچک شناسایی شده در کشور عملکرد موفقی داشته‌ایم و خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، توانسته‌ایم۲۰۰ شغل محلی کوچک را به شبکه بازار ملی کشور، متصل کنیم.
در همین راستا وزارت صمت برنامه‌هایی را برای صنایع و مشاغل محلی کوچک از جمله آموزش، اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و ارائه تسهیلات حمایتی مخصوص کارآفرینان از وظایف سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در دستور کار خود قرار داده و با پیگیری‌های به عمل آمده، پروژه توسعه خوشه‌ای و تبدیل مشاغل محلی به نواحی صنعتی کوچک در دست اقدام است.
ناگفته نماند که فراهم شدن زمینه‌های لازم برای ایجاد هم‌افزایی و تدوین برنامه‌های یکپارچه و منسجم در زمینه توسعه بنگاه‌های خرد، کوچک و متوسط ذیل سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت به منظور بهره‌برداری بهینه از امکانات و برنامه‌های حمایتی سازمان و اتاق اصناف ایران از ضروریات این دو حوزه است.
امیدواریم بتوانیم  با رویکرد صیانت از اصناف به عنوان طیف راهبردی و تأثیرگذار در کشور بسترهای لازم را برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم فراهم کنیم و سبب ارتقاء بخش تولید و بهبود کسب و کارها در مناطق مختلف کشور با کمک و همراهی اصناف شویم.


ارسال نظرات