بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۵۴۰
مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: 13 درصد حوادث ناشی از کار در استان کاهش یافته است.
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷

به گزارش بازارکار، سیاوش آقاجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به استفاده از ظرفیت مراجع قضایی گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و بدون اینکه خللی در فرآیند تولید ایجاد شود حدود 250 کارفرمای متخلف را به دادگاه معرفی کردیم.

وی بهره گیری از ظرفیت کارشناسان رسمی در مراجع حل اختلاف را از دیگر اقدامات مهم و تاثیرگذار در حوزه روابط کار عنوان کرد و افزود: این اقدام منجر به کاهش تضییع حقوق، نقض آرا در دیوان  و جلوگیری  از اطالعه پرونده ها شد.

آقاجانی ادامه داد: با اقدامات پیشگیرانه، آموزش ایمنی و بازرسی های صورت گرفته در دولت شهید رئیسی توانستیم حدود  13 درصد حوادث ناشی از کار را  در استان کاهش دهیم.

 مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برکات اقدامات تحولی ما در حوزه روابط کار کاهش تنش‌ها و تجمعات کارگری بود و این باور در کارگران ایجاد شد که موضوعات مرتبط با مسائل کارگری به بهترین شکل دنبال می‌شود و حقی از کسی ضایع نخواهد شد.

آقاجانی حذف شمول مرور زمان را از دیگر اقدامات تحولی در دولت سیزدهم و یک اقدام بازدارنده دانست و تصریح کرد: برخلاف گذشته که رای برای دو یا سه سال آخر خدمت صادر می شد در حال حاضر در مراجع حل اختلاف محدودیتی در صدور رای نداریم و اگر کارگری 20 سال کار کرده باشد و بخشی از حقوق و مزایای خود را دریافت نکرده باشد، در صورت وجود مستندات از طریق مراجع این موضوع پیگیری و رای صادر می‌شود

وی تصریح کرد: این اقدام باعث کاهش و رفع انگیزه از تخلف در پرداخت نکردن حقوق و مزایای کارگران از سوی کارفرما شده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان، تعادل در بازار کار را مهم ترین روش صیانت از نیروی کار دانست و افزود: در دولت سیزدهم میانگین نرخ آمار بیکاری کشور حدود دو درصد کاهش یافت که در استان گیلان کاهش 3 درصدی نرخ بیکاری را شاهد بودیم.

وی گفت: با ایجاد تعادل در بازار کار، کارفرما مجبور به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل و پرداخت پاداش افزایش تولید و دیگر امتیازات و رفاهیات شده است تا برای حفظ و جذب نیروی کار دچار مشکل نشود

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گیلان تصریح کرد: باتوجه به این که اشتغال یک موضوع فرابخشی است هماهنگی، نظارت و پایش اشتغال را به عنوان مرجع اصلی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی دنبال می کنیم.

 

ارسال نظرات