بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۵۴۴
رییس کل دادگستری استان گیلان گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با مصوبات در نشست از بیکاری ۵ هزار و ۷۵۳ نفر جلوگیری کرده است.
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹

به گزارش بازارکار، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رفع موانع تولید را یکی از برنامه های دستگاه قضایی عنوان کرد و  افزود: در همین راستا ستاد اقتصاد مقاومتی سال هاست که در دادگستری استان با حضور مدیران دستگاه ها و نهاد های متولی تشکیل شده  و تاکنون 26 واحد تولیدی تعطیل شده با مصوبات این نشست، احیا و از بیکاری 5هزار و 753 نفر جلوگیری و 250 شغل ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: جرائمی مانند سرقت، خشونت های رفتاری و کلامی ، ایراد ضرب عمدی، کلاهبرداری، مواد مخدر و تحصیل مال نامشروع رتبه های اول بیش از 60 درصد  اتهامات در استان را به خود اختصاص داده اند.

 صادقی نیارکی با اشاره به اینکه معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان جلسات متعددی را با حضور مقامات مسئول استانی در راستای اقدامات پیشگیرانه از جرائم برگزار می کند، گفت: برخورد قاطع با سارقین به نحوی که منجر به تکرار نشود یکی از راهکارهای پیشگیری از سرقت است.

وی خاطر نشان کرد: شهرداری ها مکلف شده اند تا هنگام صدور پایان کار مقررات ایمنی ساختمان را رعایت کنند و سازمان نظام مهندسی نیز باید سازندگان را وادار کنند تا مراقبت های لازم از ساختمان ها را در راستای کاهش آمار سرقت انجام دهند.

وی در خصوص حادثه آتش سوزی بیمارستان قائم ضمن اظهار تاسف و ابراز همدردی با خانواده های فوت شدگان و مصدومین این واقعه تصریح کرد: با دستور ریاست محترم قوه قضائیه بلافاصله بازدید از محل انجام شد که سهل انگاری مدیران بیمارستان از همان ابتدای کار محرز بود.

رئیس کل دادگستری استان افزود: تاکنون 5 نفر در این حادثه بازداشت شده اند و به موازات برخورد با مسببین ، بیمارستان باید با رعایت استانداردهای لازم فعالیت خود را ادامه دهد  تا مردم از خدمات بیمارستانی محروم نشوند.

ارسال نظرات