بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۵۴۸
با همکاری وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی و حوزه هنری
«اتقان» جشنواره‌ای فرهنگی هنری با محوریت فرهنگ کار است که با همکاری وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی و حوزه هنری و به دبیری محمدرضا باقری در حال برگزاری است، استقبال هنرمندان و اهالی فرهنگ از این جشنواره به میزانی خوب بوده که مسئولان برگزاری این رویداد، مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به «اتقان» را تا شنبه ۲۰ مرداد تمدید کرده‌اند.
شنبه ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹

به گزارش  بازارکار از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی، مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار جشنواره فرهنگی و هنری «اتقان» که با محوریت ارتقای فرهنگ کار، آغاز به کار کرده است تا روز شنبه ۲۰ مرداد تمدید شد. 
 
 «اتقان» جشنواره‌ای فرهنگی هنری با محوریت فرهنگ کار است که با همکاری وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی و حوزه هنری و به دبیری محمدرضا باقری در حال برگزاری است، استقبال هنرمندان و اهالی فرهنگ از این جشنواره به میزانی خوب بوده که مسئولان برگزاری این رویداد، مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار به «اتقان» را تا شنبه ۲۰ مرداد تمدید کرده اند.
هم اکنون نخستین دوره این جشنواره، در چهار بخش هنرهای تجسمی (پوستر، کارتون و عکس) طنز (شعر، نثر و استندآپ کمدی) شعر (داستانک و داستان کوتاه) و هنرهای نمایشی (تئاترخیابانی، تئاتر کوتاه صحنه‌ای) برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در جشنواره فرهنگی هنری اتقان می‌توانند تا مهلت مقرر، آثار خود را با موضوعات و مضامینی، چون منزلت و ارزش کار، وجدان کاری و مسئولیت‌پذیری، نقش ثروت‌های بادآورده، عوامل مؤثر بر فرهنگ کار، پیامدهای بی‌توجهی به فرهنگ کار، اتقان‌کاری، تعاون و کارگروهی، مهارت‌آموزی، تلاش و پشتکار و انضباط کاری و امانت و صداقت در کار به دبیرخانه این رویداد به نشانی اینترنتی artfest.ir ارسال کنند.
این جشنواره بر طبق استانداردهای یک جشنواره ملی، برای هر بخش یک دبیر مجزا تعیین کرده است و صابر شیخ‌رضایی دبیر بخش گرافیک، عباس حسین‌نژاد دبیر بخش طنز، محمدرضا زنگنه دبیر بخش کارتون و کاریکاتور، سید شهاب‌الدین واجدی دبیر بخش عکس، کاظم رستمی دبیر بخش شعر، سارا عرفانی دبیر بخش داستان و داستان کوتاه، مریم شعبانی دبیر بخش تئاتر، مهدی مرادی مشاور اجرایی بخش هنرهای تجسمی، مصطفی ساجدی مدیر روابط عمومی و امیرحسین شفیعی دبیر اجرایی این رویداد فرهنگی هنری هستند.
جالب است بدانید در بخش تئاتر، کمک هزینه تولید به هر اثر نمایش ۲۵میلیون تومان خواهد بود همچنین طبق برنامه‌ریزی انجام شده در بخش تئاتر نخستین جشنواره فرهنگی- هنری «اتقان» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۲۰ میلیون تومانی این رویداد به نفر اول در بخش‌های کارگردانی، نمایشنامه نویسی، بازیگری زن و بازیگری مرد، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۵میلیون تومان به نفر دوم در هر بخش و لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۱۰میلیون تومان به نفر سوم هر بخش اهدا خواهد شد. همچنین به نفرات برگزیده هر بخش هم جایزه نقدی ۵میلیون تومانی تعلق خواهد گرفت.
محمدرضا باقری، دبیر جشنواره فرهنگی هنری «اتقان»، می‌گوید: این جشنواره، فرصت پرداخت هنری به موضوع فرهنگ کار را فراهم می‌کند و این فعالیت از حیث فرهنگسازی و اثربخشی بر مردم اهمیت دارد.
محمد چکشیان، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز درباره اتقان اینطور توضیح می‌دهد: ما در برگزاری این رویداد به دنبال کلمه‌ای پرتکرار، زیبا و عمیق بودیم و به همین دلیل هم «اتقان» را انتخاب کردیم. دوسالی است که کار ستاد نهضت ملی فرهنگ کار شروع شده و ۲۴مؤلفه خدا محوری، وجدان‌کاری و مسئولیت‌پذیری، خودباوری، امانت‌داری، کارایی، صداقت، شجاعت، انصاف، منزلت‌کار، انگیزه، سعه‌صدر، انضباط کاری، خلاقیت و نوآوری، اتقان‌کاری، اثربخشی، تعاون و کار گروهی، یادگیرندگی، مهارت‌آموزی، مشورت‌محوری، تلاش و پشتکار، تواضع و فروتنی، نشاط و امیدواری، تکریم و سپاسگزاری و کارآفرینی تعیین شد تا تکلیف ما با فرهنگ کار مشخص شود.
وی ادامه می‌دهد: عوامل مؤثر بر این مؤلفه‌ها یک مدل مفهومی است که ممکن است در آینده به واسطه کنفرانس علمی و جشنواره فرهنگی هنری اتقان اصلاح و به‌روز شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تأکید می‌کند: فرهنگ کار به موضوعاتی ارتباط پیدا می‌کند که هیچ ربطی به فرهنگ کار ندارد ولی می‌تواند فرهنگ کار تلقی شود. برای مثال خداباوری جزء مؤلفه‌هایی است که ممکن است تولید هر اثر درباره خدا، پیغمبر تلقی شود ولی برقرار کردن نسبتی بین این موضوع و فرهنگ کار آن چیزی است که در جشنواره فرهنگی هنری اتقان مد نظرماست.

ارسال نظرات