بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۶۳۴
استاندار گیلان گفت: یکی از مهمترین رویکردهای دولت در بخش اقتصاد، حذف دلالی است تا تولیدات بدون واسطه در اختیار اصناف و مصرف کنندگان قرار گیرد. 
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۴

به گزارش بازارکار،اسدالله عباسی امروز در نشست با اصناف و بازاریان گیلان در رشت اظهار کرد: ما به کوتاه شدن دست دلال‌ها اعتقاد داریم که نقش اصناف نیز در این خصوص بسیار ارزنده است زیرا تولیداتی که بدون واسطه در اختیار اصناف و فروشندگان قرار گیرد، بی شک با قیمت پایین‌تر در اختیار مصرف کننده هم قرار خواهد گرفت.

وی به نقش اصناف و بازاریان در جامعه اشاره کرد و افزود: البته نقش بی بدیل اصناف و بازاریان در جامعه به طور کامل محسوس است و اعتقاد داریم که در همه ادوار تاریخ، نقش آفرین بودند و وظایف خود را به درستی عمل کردند.

عباسی به وضعیت اصناف و بازاریان گیلان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اتحادیه ها، اصناف و بازاریان عملکرد مناسبی در گیلان دارند و خوشبختانه همکاری مناسبی نیز با همدیگر  دارند.

استاندار گیلان اظهار کرد: البته در اعطای مجوز باید برخی از مسایل رعایت شود اما متاسفانه شاهدیم که مجوزهای زیادی داده می شود و این در حالی است که برخی از افراد سرمایه‌گذاری می کنند اما شاهدیم که در چند قدمی واحدش، افراد دیگری با داشتن مجوز، همان شغل و کسب وکار را راه اندازی می‌کنند به خصوص در اعطای مجوز به املاک شاهدیم که تعداد آنان بسیار زیاد است.

وی به رعایت در کیفیت پخت نان نیز اشاره کرد و گفت: در دولت گذشته گندم زیادی وارد می شد زیرا این محصول از کشاورزان بسیار ارزان خریداری می شد اما در دولت سیزدهم، گندم با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می شود و به همین دلیل تولید آن در کشور افزایش و واردات کاهش یافته اما باید در پخت نان دقت بیشتری شود تا نان مرغوبی در اختیار مردم قرار گیرد.

عباسی به توجه ویژه دولت سیزدهم در توسعه زیرساختها اشاره و بیان کرد: در زیرساختها شاهد توسعه بسیار خوبی درکشور به خصوص در گیلان هستیم که می توان به پروژه‌های راه آهن، آزادراه و سایر موارد اشاره کرد زیرا این پروژه ها به دلیل نداشتن بودجه و همچنین بدهی به پیمانکاران راکد بود اما در دولت شهید رئیسی به بهره‌برداری رسید.

نماینده عالی دولت در گیلان اضافه کرد: از سوی دیگر در بخش صادرات کالا و همچنین واردات کالاهای موردنیاز نیز اقدامات مناسبی انجام شده و در گیلان نیز باید برای محصولات کشاورزی همچون برنج، چای، بادام زمینی و زیتون برند سازی بیشتری انجام شود و این محصولات که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، با بسته‌بندی های مناسب در بازار عرضه شود.

وی به ظرفیت اصناف و بازاریان برای برپایی انتخابات باشکوه نیز اشاره و خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند و باید مردم را به سمت صندوق های رای و انتخاب فردی که تجربه کاری دارد، تشویق کنند.

استاندار گیلان اظهار کرد: هنگامی که دولت سیزدهم راس کار قرار گرفت، به دلیل بی‌تدبیری دولت گذشته پروژه‌ها راکد بود اما هم اینک این پروژه ها سر و سامان گرفته و خیلی از آنان به بهره‌برداری رسیدند و کارها به خوبی پیش می رود که در این راستا باید مردم با انتخاب رئیس جمهور ولایتمدار و کاربلد و کسی که تجربه مناسبی داشته باشد، انتخاب کنند تا شاهد پیشرفت بیشتر کشور در همه بخشها باشیم.

 

 

ارسال نظرات