بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۶۴۶
دبیر کمیته تولید و اشتغال شورای عالی جهاد سازندگی خبر داد
آیین نامه حمایت از گروه های مردمی در زمینه اشتغال زایی توسط شورای عالی جهاد سازندگی تدوین و ابلاغ شد.
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۴

به گزارش بازارکار، محمدامین میرچی، دبیر کمیته تولید و اشتغال شورای عالی جهاد سازندگی با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین نامه حمایت از گروه های مردمی در حوزه اشتغال زایی گفت: با توجه به نیاز امروز کشور در زمینه اقتصاد و ایجاد شغل، هدف از تدوین این آیین نامه توانمندسازی گروه های مردمی در زمینه اجرای طرح های مربوط به اشتغال زایی و استفاده از ظرفیت‌ها و منابع گروه‎‌های مردمی برای اجرای این طرح‌ها در راستای ایجاد و توسعه اشتغال پایدار در مناطق کم برخوردار روستایی می‌باشد.
وی افزود: بخشی از شرایط تصریح شده در این آیین نامه برای حمایت از گروه‌های مردمی به این صورت است که اولاً مردمی بودن این گروه‌ها باید از طریق نهادهای مرتبط احراز شود، پس از آن در خواست مجموعه به صورت کتبی برای دبیرخانه شورا ارسال شود و بعد از بررسی‌های شورا ادامه فرآیند انجام می‌شود.
میرچی گفت: یکی از مهم ترین بخش‌های این آیین نامه تسهیلاتی است که در اختیار معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری قرار خواهد گرفت تا در اختیار گروه های مردمی قرار دهند.
وی تاکید کرد: سقف تسهیلات ارائه شده 4 میلیارد تومان برآورد شده است و باتوجه به طرح توجیهی که گروه مردمی ارائه می‌دهد میزان مبلغی که به گروه تعلق خواهد گرفت تعیین خواهد شد.
دبیرکمیته تولید و اشتغال با اشاره به تامین منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این آیین‌نامه گفت: در این برنامه تلاش شده است از صندوق های مالی کمک گرفته شود که در سطح استان شعبه دارند تا گروه‌های مردمی در هر شهری بتوانند با دسترسی آسان درخواست خود را ثبت و ادامه فرآیند را پیگیری کنند.
️میرچی همچنین افزود: نظارت بر اجرای طرح‌های مردمی تایید شده که شامل دریافت تسهیلات شده‌اند توسط خود شورای عالی جهاد سازندگی و نهاد مالی که این تسهیلات را در اختیار قرار داده است انجام می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: به طور طبیعی ارائه این تسهیلات شرایط عمومی و تخصصی خود را خواهد داشت که توسط بانک مرکزی مشخص شده است، به طور مثال آقایان اگر می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند حتما باید کارت پایان خدمت یا معافیت های قانونی داشته باشند، همچنین حتما باید طرح توجیهی قابل قبول وجد داشته باشد وحتما باید تخصص آن کار را داشته باشند به طوریکه بتوان آن تخصص را احراز کرد.

ارسال نظرات