بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۶۴۸
رییس کل دادگستری سمنان گفت: اقدام‌های دستگاه قضا در پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و بهبود کسب و کارها موجب اشتغالزایی برای یکهزار و ۳۲۹ نفر و احیای ۴۹ واحد راکد صنعتی و جلوگیری از تعطیلی ۱۹۸ واحد تولیدی شد.
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

به گزارش بازارکار از خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه در سالن همایش دادگستری سمنان افزود: تأمین امنیت سرمایه‌گذاری، کمک به بهبود کسب و کارها و پویایی اقتصادی از اولویت‌های دستگاه قضاست و این رویکرد با اهتمام ویژه پیگیری می‌شود.
وی بیان کرد: طبق نظرسنجی‌ها بر بستر سامانه‌های اینترنتی بیش از ۷۰ درصد مراجعه‌کنندگان از عملکرد دستگاه قضا در سمنان ابراز رضایت کردند و تلاش می‌شود رضایتمندی افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مرجع صدور گواهی عدم سوءپیشینه دادسراست و در گذشته مراجعه‌کنندگان از طولانی بودن زمان صدور آن گلایه داشتند، اضافه کرد: مدت زمان صدور عدم سوءپیشینه در زمان حاضر به کمتر از هشت ساعت رسیده است.
این مسوول ادامه داد: ۹۹ درصد اراضی ملی و ۷۴ درصد اراضی کشاورزی سمنان حدنگاری شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان نیمه نخست ۱۴۰۳ حدنگاری اراضی کشاورزی این استان تکمیل شود.
رییس کل دادگستری سمنان اظهار کرد: جلوگیری از جعل اسناد و زمین‌خواری، پیشگیری از خردشدن اراضی، کاهش اختلافات و دعاوی حقوقی از جمله مزایای حدنگاری اراضی ملی و کشاورزی است.
به گفته وی، ۴۳ درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش در دستگاه قضا سمنان با مصالحه به سرانجام رسید و در ۹ پرونده قتل ۱۲ زندانی محکوم به قصاص بخشیده شدند.
وی ابراز کرد: چهار سوله برای اشتغال و حرفه‌آموزی در زندان‌های سمنان ایجاد و زمینه اشتغالزایی برای بیش از یکهزار زندانی فراهم شد.
حجت‌الاسلام اکبری بیان کرد: جذب پزشک در پزشکی‌قانونی مهدیشهر و دامغان و احداث ساختمان اداره پزشکی قانونی در مهدیشهر از دیگر اقدام‌ها در سال گذشته است.
وی بیان کرد: آزادسازی یک‌میلیون و ۸۵۴ هزار هکتار از اراضی ملی و پیگیری مستمر برای اجرای طرح سدفینسک از دیگر اقدام‌ها و تلاش‌های دستگاه قضا سمنان است.
رییس کل دادگستری سمنان با اشاره به در پیش‌بودن چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری، بیان کرد: انتظار می‌رود افراد با حضور پرشور در پای صندوق‌های رای حماسه دیگر خلق کنند و دستگاه قضا نیز با هرگونه تخلف‌های انتخاباتی برخورد می‌کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سمنان در این نشست گفت: عمده ترین نوع حادثه در جاده‌های این استان واژگونی خودرو است و کمبود جاذبه‌های بین‌راهی عامل وقوع واژگونی محسوب می شود.
زین العابدین حسام با بیان اینکه درصد کمی از علت تصادفات در محورهای سمنان مربوط به نقاط حادثه‌خیز است، افزود: طرح ایجاد و توسعه غرفه‌های استراحتگاهی بین راهی و افزایش ماندگاری مسافر به منظور کاهش تصادفات باید مورد توجه باشد.
وی با بیان اینکه دستگاه قضا به موضوع کش و قوس در اجرای تعهدات بین سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت راه و شهرسازی در ایمن‌سازی قلمرو حفاظت از گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی در بخشی از جاده عباس‌آباد- میاندشت ورود کرد، اظهار کرد: پنج کیلومتر حساس از ۲۵ کیلومتر نقاط قلمرو یوزپلنگ آسیایی حصارکشی می‌شود.
به گفته معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری سمنان، ۵۰ درصد کارها در زمینه نصب دوربین انجام و بقیه اقدامات در حال پیگیری است و همچنین موانع و عوامل تهدیدکننده حیات یوزپلنگ در نشستی با مسوولان حفاظت محیط زیست مطرح و تصمیم جامع گرفته شد.

ارسال نظرات