بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۶۵۲
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: ۱۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار به مددجویان زیر پوشش این نهاد حمایتی در سفر تیرماه ۱۴۰۱ رییس جمهور به استان مصوب شد که ۱۰۰ درصد آن تخصیص یافت.
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۷

مجید الهی راد روز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای پاسخ به ۴۴ هزار نامه مردمی، سه هزار سری جهیزی به ارزش هر سری بین ۳۰۰ تا ۳۱۰ میلیون ریال، ۷۰ میلیارد ریال برای گاز کشی منازل مسکونی، سه هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه و خرید ۱۰ هزار دستگاه وسایل گرمایشی از محل اعتبارات سفر رییس جمهور به استن برای مددجویان تامین شد.
وی با بیان اینکه تامین مسکن نیازمندان از دغدغه های این نهاد است گفت: سه هزار واحد مسکونی از محل اعتبار سفر رییس جمهور ساخته و تحویل مددجویان شد و تحویل مسکن به چهار هزار خانوار در دستور کار قرار دارد.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال نیز از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد طرح های اشتغال این نهاد جذب شد.
وی با بیان اینکه اکنون ۵۲ هزار و ۱۱۵ خانوار با جمعیت ۱۰۲ هزار و ۷۲۷ نفر زیر پوشش این نهاد حمایتی قرار دارند افزود: از مجموع مددجویان ۶۶ درصد آنان روستایی و ۳۴ درصد شهری هستند.
الهی راد تصریح کرد: ۴۶ درصد جمعیت استان خراسان شمالی در دهک های یک تا سه قرار دارند که اکنون ۸۱ درصد مددجویان این نهاد شامل این سه دهک و مابقی جزو دهک های چهار و پنج هستند.
پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال مستمری
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از پرداخت ۱۴ هزار و ۲۰ میلیارد ریال مستمری به مددجویان در دوران دولت سیزدهم خبر داد و گفت:‌ میزان مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۱ ، ۲۰ درصد، در سال ۱۴۰۲ ، ۴۰ درصد و در سال جاری ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی تصریح کرد: اکنون یک خانواده یک نفره ماهانه ۱۰ میلیون ریال و خانواده پنج نفره ماهانه ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال مستمری دریافت می کند.
به گزارش ایرنا، خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) دارد.
این استان یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظرات