بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۶۵۳
حذف قیمت گذاری دستوری به عبارتی ایجاد بازار آزاد و توجه ویژه به اصناف یکی از مهمترین مطالبات بازاریان استان کردستان از رئیس جمهور آینده است.
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۰

حذف قیمت گذاری دستوری به عبارتی ایجاد بازار آزاد و توجه ویژه به اصناف یکی از مهمترین مطالبات بازاریان استان کردستان از رئیس جمهور آینده است.

به گزارش بازارکار از ایرنا، اصناف و بازاریان بخش زیادی از جمعیت استان کردستان را تشکیل داده اند به گونه ای که از بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر جمعیت استان درآمد و معیشت آنها افزون بر ۸۰۰ هزار نفر آن به بازار گره خورده است لذا یکی از اقشار تاثیرگذار در رویدادهای مختلف از جمله انتخابات هستند.

این قشر که در حوادث و جریان های گوناگون هم چون هشت سال دفاع مقد همواره با کمک های مادی و معنوی خود حامی مسئولان بوده اند مطالباتی از دولت و دولتمردان دارند و خواهان توجه بیشتر و گوش شنوایی برای شنیدن خواسته هایشان هستند.

در استانی همچون کردستان به واسطه غیرصنعتی بودن و بالابودن نرخ بیکاری در آن، مردم ناگزیر به روی آوردن به مشاغلی هم چون دستفروشی و یا ایجاد واحدهای صنفی در بازار هستند لذا بازاریان در این استان نقش بسیار مهم و پررنگی در مشارکت در انتخابات دارند.

به منظور بررسی بیشتر نقش اصناف و بازاریان کردستان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و مطالبات این قشر از رئیس جمهور آینده خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز سنندج میزگردی را با حضور شهاب ناصری رئیس اتاق اصناف سنندج، بهروز داداش‌پور رئیس اتحادیه پوشاک، وریا احسن رئیس اتحادیه املاک، محمد وکیلی رئیس اتحادیه فرش و سرهنگ قاسم کاوه رئیس بسیج اصناف کردستان برگزار کرد.

 

ایجاد بازار آزاد خواسته بازاریان کردستانی از رئیس جمهور آینده

 

ایران به رئیس جمهوری نیاز دارد که معیشت مردم اولویتش باشد

رئیس اتاق اصناف سنندج با بیان اینکه این دوره از انتخابات با دوره های گذشته به دلیل برگزاری زودهنگام آن و شهادت آیت الله شهید رئیسی، تفاوت هایی دارد، اظهار کرد: شرکت در هر انتخاباتی تاثیرگذاری خاص خود را دارد.

شهاب ناصری با بیان اینکه شرکت نکردن در انتخابات تبعات زیادی دارد، افزود: محدودیت هایی در دوره های گذشته به ویژه برای بدنه اتحادیه ها و اتاق اصناف در زمینه تبلیغات برای نامزدهای انتخابات وجود داشت ولی از انتخابات اسفند سال گذشته این محدودیت ها برداشته شد.

وی با اشاره به اینکه اصناف در انتخابات از کاندیداها حمایت و سپس از آنها مطالبه می کنند، بیان کرد: تا این لحظه در ارتباط با حمایت از یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به جمع بندی نرسیده ایم.

رئیس اتاق اصناف سنندج اضافه کرد: بعد از رصد برنامه های نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، هر کدام از کاندیداها که بهترین و موثرترین برنامه را برای بهبود شرایط اقتصادی داشته باشد مورد حمایت قرار می گیرد.

 

 

۲ ویژگی رئیس جمهور جدید، آگاه به مشکلات و پیگیر مطالبات

رئیس اتحادیه پوشاک، کیف و کفش و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف سنندج هم حادثه ای که منجر به شهادت رئیس جمهور و جمعی از همراهانش شد را اتفاقی ناگوار خواند و اظهار کرد: مردم کشور ما امروز نیاز به رئیس جمهوری دارند که آگاه به مشکلات باشد و مطالباتشان را پیگیری کند.

بهروز داداش پور با بیان اینکه مردم توقعات و مطالبات به حقی دارند، افزود: بهبود وضعیت معیشت، اشتغال و مسکن جزو وظایف و تعهدات دولت ها است.

 

ایجاد بازار آزاد خواسته بازاریان کردستانی از رئیس جمهور آینده

 

وی ادامه داد: وقتی مردم از قانون تخطی کنند باید پاسخگو باشند و بی شک با آنها هم برخورد خواهد شد پس انتظار می رود چنین شرایطی هم برای دولتمردان وجود داشته باشد و هر مسئولی از بالاترین مقام تا کارشناس اداره ای نسبت به عملکردش پاسخگو باشد.

این عضو هیات رئیسه اتاق اصناف سنندج بیان کرد: معتقدم اگر رئیس جمهور آینده براساس قوانین موجود در کشور عمل کند شاهد تحول و بهبود شرایط کشور در همه بخش ها خواهیم بود.

داداش‌پور با بیان اینکه وفای به عهد بالاتر از ایجاد عهد است، ادامه داد: به عنوان بازاری از هر رئیس جمهوری که به وعده‌های خود عمل کند نه اینکه بعد از انتخاب آنها را به فراموشی بسپارد حمایت و با او همکاری خواهیم کرد.

وی افزود: از هر سو کشور ما زیر فشار استکبار جهانی قرار گرفته است و شرکت مردم در رویداد مهمی مانند انتخابات، مشت محکمی در دهان یاوه گویان خواهد بود.

رئیس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج یادآور شد: مردم ما به عهدی که ۴۶ سال پیش بستند متعهد هستند و بنابراین حضور خود را در پای صندوق های رای به عنوان وظیفه خود می دانند.

 

اصناف، همیشه پای کار هستند

رئیس اتحادیه املاک و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف سنندج اظهار کرد: دولت شهید رئیسی اقدامات و کارهایی را آغاز کرد که فرصت نشد آنها را به سرانجام برساند.

وریا احسن با بیان اینکه دشمنان کشورمان در این شرایط به دنبال این هستند که مردم ما در پای صندوق های رای حضور پیدا نکنند، اضافه کرد: اصناف به عنوان قشری که از اوایل انقلاب تاکنون در شرایط مختلف و بحران های گوناگون پای کار و همراه بوده اند، در انتخابات هم همیشه مشارکت کرده و خواهند کرد.

 

ایجاد بازار آزاد خواسته بازاریان کردستانی از رئیس جمهور آینده

 

 

رئیس اتحادیه املاک سنندج بیان کرد: امروز همه می خواهند بدانند از بین ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری چه کسی توانایی رئیس دولت شدن را دارد.

 

ضرورت توجه رییس جمهور به معیشت و بهبود زندگی مردم

رئیس اتحادیه فرش سنندج هم با بیان اینکه شرکت در انتخابات وظیفه ای است که برعهده ملت ایران است، بیان کرد: اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست و باید همه برای انتخاب رئیس جمهور اصلح تلاش کنند.

محمد وکیلی بیان کرد: نیاز امروز جامعه ما وجود رئیس جمهوری است که برای معیشت مردم اهمیت قائل است و برای بهبود آن برنامه دارد.

رئیس بسیج اصناف کردستان هم با اشاره به اینکه اساس کشور بر پایه رای مردم و مردم سالاری بنا شده است، اظهار کرد: قانون اساسی ما در چارچوب مبانی دینی تهیه و تدوین شده است و بر مبنای این قانون یکی از اختیارات هر فرد ایرانی انتخاب مسئولان نظام است.

 

شرکت در انتخابات از مسئولیت های اجتماعی افراد است

قاسم کاوه بیان کرد: به عنوان فردی که در این جامعه زندگی می کنیم یکی از مسئولیت های اجتماعی ما، شرکت در انتخابات است و باید در مقابل آن احساس مسئولیت کنیم.

وی ادامه داد: قانون اساسی اختیار و تکلیفی بر عهده مردم گذاشته است تا در صحنه انتخابات شرکت کنند و مشارکتشان را به رخ جهانیان بکشند و در هشتم تیرماه امسال بار دیگر مردم با همبستگی و شور، حضور گسترده خود را به نمایش خواهند گذاشت.

 

بازاریان خواستار توجه ویژه دولت جدید به بازار هستند

رئیس اتاق اصناف سنندج با بیان اینکه کردستان از لحاظ بالا بودن میزان شاخص فقر و فلاکت جزو استان های نخست کشور است، گفت: زمانی که مشکل درآمدی مردم بهبود یابد وضعیت بازار و میزان خرید و فروش ها هم افزایش می یابد.

 

ایجاد بازار آزاد خواسته بازاریان کردستانی از رئیس جمهور آینده

 

ناصری ادامه داد: بازاریان با مشکلات مالیاتی مواجه اند و افزون بر این ۹ سال است درگیر صدور پروانه تاسیس برای شهرک صنفی در سنندج هستیم لذا از دولت جدید رفع این مشکلات را می خواهیم.

رئیس اتاق اصناف سنندج با اشاره به اینکه تمامی اتاق های اصناف کشور به طور هماهنگ قرار شده از یک نامزد حمایت کنند، افزود: ما سیاسی نیستیم و بازاری هستیم و از نامزدی که بهترین برنامه های اقتصادی را داشته باشد، حمایت خواهیم کرد.

ناصری یادآور شد: زمانی که برجام سرگرفت بازار اجازه افزایش قیمت را نمی داد و چند سال ثبات در بازار و نرخ دلار را شاهد بودیم که امید می رود در دولت جدید هم شاهد چنین ثباتی باشیم.

وی با بیان اینکه اصولگرا یا اصلاح طلب نیستم، ادامه داد: معتقدم برخی از افراد که به طمع دریافت پست و مقام در ستادهای انتخاباتی حضور پیدا می کنند خیانت بزرگی مرتکب شده‌اند چراکه این افراد تنها پیروزی نامزد مورد نظر برایشان اهمیت دارد و دیگر به مسائل و نظرات مردمی توجهی ندارند.

 

اصناف و بازاریان خواهان توجه ویژه دولت هستند

رئیس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج در ادامه بیان کرد: بازاریان خواهان رئیس جمهوری هستند که گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه ها و مشکلات مردم داشته باشد که در این صورت بخش زیادی از مسائل اقتصادی و اجتماعی جامعه برطرف خواهد شد.

بازاریان هم خواهان رئیس جمهوری هستند که گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه های و مشکلات مردم داشته باشد که در این صورت بخش زیادی از مسائل اقتصادی و اجتماعی جامعه برطرف خواهد شد. داداش‌پور با بیان اینکه بازاریان نقش موثری در مسائل اقتصادی و حوزه های سیاسی مانند انتخابات دارند، ادامه داد: اصناف و بازاریان خواهان توجه ویژه دولت به معنای واقعی نه فقط در حد حرف و شعار هستند.

وی اضافه کرد: جمعی از بازاریان از کاندیداها هم حمایت مالی و هم معنوی می کنند به نوعی در این زمینه سرمایه گذاری می کنند تا بعد از انتخابات حرفشان خریدار داشته باشد اصناف ایران می تواند تاثیربسزایی در انتخابات داشته باشد.

رئیس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج ادامه داد: تاکنون هیچ کدام از نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در ارتباط با اینکه چه برنامه ای برای ارتقا تولیدات داخلی با قابلیت عرضه در بازارهای جهانی دارند، طرح موضوع نکرده اند.

داداش‌پور با بیان اینکه یکی از مسائل مربوط به تورم، به عملکرد بانک ها بر می گردد، افزود: در زمانی که نرخ بهره تسهیلات بانکی ۳۰ درصد است کمتر کسی تمایل به سرمایه گذاری در بخش تولید و عرضه و توزیع کالا دارد.

در زمانی که نرخ بهره تسهیلات بانکی ۳۰ درصد است کمتر کسی تمایل به سرمایه گذاری در بخش تولید و عرضه و توزیع کالا را می کند. وی بیان کرد: متاسفانه شهید رئیسی دیگر در بین ما نیست تا شاهد باشد بعد از حضورش در استان و افتتاح راه آهن سنندج، قطاری که به این خط اختصاص داده‌اند انگار متعلق به جنگ جهانی دوم است.

 

 

رییس جمهوری در تراز شهید رییسی

رئیس اتحادیه املاک سنندج بیان کرد: در استان کردستان واحدهای تولیدی زیادی وجود ندارد و بازار آن بیشتر متعلق به اصناف است به عبارتی تعداد افراد مشغول بکار در این حوزه بیشتر است و این مهم نقش تاثیرگذار این قشر را در رویدادهای مختلف می رساند.

احسن ادامه داد: متاسفانه با وجود نقش آفرینی بازاریان در برهه‌های مختلف به ویژه در دوران دفاع مقدس، آنگونه باید و شاید به این قشر بها نداده اند و پای درد دل و مشکلاتشان ننشسته‌اند.

وی اضافه کرد: امروز به نسبت گذشته شرایط بسیار تغییر کرده است و مشکلات به حدی افزایش یافته که دیگر مثل دوران جنگ تحمیلی بازاریان نمی توانند پای کار باشند چراکه این قشر هم از وضعیت موجود ناراضی هستند.

رئیس اتحادیه فرش در سنندج یادآور شد: ما بازاریان رئیس جمهوری در تراز شهید رئیسی می خواهیم که چندین بار به کردستان سفر کردند و از نزدیک در جریان مشکلات این استان قرار گرفتند.

 

ایجاد بازار آزاد خواسته بازاریان کردستانی از رئیس جمهور آینده

وکیلی ادامه داد: کردستان نسبت به سایر استان ها از لحاظ اقتصادی ضعیف است و نیازمند حمایت بیشتری از سوی دولتمردان است.

وی اضافه کرد: به دلیل بالابودن نرخ بیکاری در استان جمعیت زیادی به دستفروشی روی آورده اند و فعالیت این دستفروشان هم ضرر زیادی به بازاریان وارد کرده است و امید می رود این شرایط ساماندهی شود.

 

ظرفیت بازار برای بالا بردن مشارکت در انتخابات

رئیس بسیج اصناف کردستان با ارائه آماری تاثیرگذاری و نقش بازاریان در رویداد سرنوشت سازی هم چون انتخابات را اینگونه شرح داد: بیش از ۹۰ هزار واحد صنفی رسمی و مجوزدار در استان وجود دارد و به طور میانگین در هر واحد سه نفر مشغول به کار هستند.

کاوه ادامه داد: اگر مجموع عدد مذکور (۳*۹۰۰۰۰= ۲۷۰۰۰۰) را در بُعد خانوار در استان که حدود سه است ضرب کنیم، ۸۱۰ هزار نفر می شود؛ در نتیجه معیشت نیمی از جمعیت استان با بازار در ارتباط است.

وی اضافه کرد: افزون بر حوزه اقتصادی، جمعیت مرتبط با بازار در رونق بخشیدن به رویدادهای مختلف به ویژه انتخابات دارای ظرفیت فراوانی است.

رئیس بسیج اصناف کردستان با بیان اینکه بازار در طول تاریخ در برهه های متعدد حامی جریان های مختلف و جریان ساز هم بوده است، گفت: در کردستان هم طرفداری و حمایت بازاریان از نامزد مدنظرشان می تواند جریان مشخصی را در نتیجه انتخابات خلق کند.

 

اعتماد دولت جدید به بازاریان

رئیس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج هم مهم‌ترین ملاک خود را برای انتخاب رئیس جمهور برنامه اقتصادی او و معیشت مردم خواند و گفت: وقتی مردم در رفاه باشند و قدرت خریدشان بالا باشد مشکل بازاری ها هم حل می شود.

داداش پور ادامه داد: همه کاندیداها به این اذعان کردند که تورم بالای ۵۰ درصد و افزایش حقوق کارکنان ۳۰ درصد است و پس این مسئله تاثیر بسزایی بر روی خرید و فروش در بازار می گذارد و امید می رود نامزدی انتخاب شود که با برنامه هایش تورم را کاهش دهد.

رئیس اتحادیه املاک در سنندج با بیان اینکه سرعت تورم در جامعه ما بیشتر از درآمد است و قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است، اظهار کرد: متاسفانه در چند دهه اخیر، هر دولتی که تغییر کرده بجای اینکه شرایط معیشتی و اقتصادی بهبود یابد بدتر شده است و کمتر سالی شاهد ثبات قیمت ها بوده ایم.

احسن یکی از مطالبات بازاریان را حل مشکلات اقتصادی خواند و ادامه داد: بازاریان ما فروش ندارند و چرخه خرید و فروش به خوبی نمی چرخد و بهبود این وضعیت مستلزم وجود برنامه اصولی، کارشناسی و منسجم است.

بازاریان ما فروش ندارند و چرخه خرید و فروش به خوبی نمی چرخد و بهبود این وضعیت مستلزم وجود برنامه اصولی، کارشناسی و منسجم است. وی با بیان اینکه تورم و درآمد بسیار از هم فاصله گرفته است، ادامه داد: مطالبه ما از رئیس جمهور آینده توجه به مسائل مربوط به بازار است.

رئیس اتاق اصناف سنندج با بیان اینکه شعار امسال تولید با مشارکت مردم تعیین شده است، اظهار کرد: اگر در استان از واحدهای صنفی حمایت شود می توانند کارآفرین باشند.

ناصری با بیان اینکه اشتغال در واحد صنعتی مستلزم سرمایه گذاری زیادی است ولی در واحد صنفی با سرمایه گذاری کمتر می توان شغل بیشتری ایجاد کرد، اضافه کرد: با این وجود اعطای تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی به واحدهای صنفی در مقابل وام های میلیاردی که به واحدهای تولیدی اعطا می شود را نمی توان حمایت نامید.

ایجاد بازار آزاد خواسته بازاریان کردستانی از رئیس جمهور آینده

 

رئیس اتاق اصناف سنندج یکی از دلایل افزایش قیمت کالاها در ایران را نرخ دستوری خواند و اظهار کرد: وجود نرخ دستوری باعث شده رقابتی بین واحدهای تولیدی شکل نگیرید و صاحبان این واحدها دیگر به فکر ارتقای کیفیت تولید خود نباشند.

ناصری یادآور شد: همواره گفته می شود دریا هیچ وقت جنازه را درخودش نگه نمی دارد دقیقا بازار هم به همین شکل است و بازارای متخلف را در خودش نگه نمی دارد.

وی ادامه داد: تعزیرات و ادارات مختلف بر بازار نظارت می کنند ولی با این وجود تخلف انجام می شود ولی به محض اینکه مردم از تخلف واحد صنفی اطلاع پیدا می کنند دیگر به آن مراجعه نمی کنند و لذا این واحد مثل گذشته قادر به فعالیت نخواهد بود و اینگونه نخستین ضرر را به خودش زده است.

رئیس اتاق اصناف سنندج بیان کرد: دولت آزادسازی قیمت را نمی پذیرد و به بازاریان اعتماد ندارد از دولت جدید انتظار داریم به اصناف اعتماد داشته باشد و از کارشناسان خبره بازار در تصمیم گیری های کلان اقتصادی کشور استفاده کند.

رئیس اتحادیه فرش سنندج با بیان اینکه در این شرایط ۵۰ درصد از بازاریان ما ورشکست شده اند یا مغازه هایشان را بسته اند، گفت: یکی از مهمترین دلایل این اتفاق به سیاست های اشتباه دولت های گذشته بر می گردد.

وکیلی ادامه داد: دهه ۷۰، بعد از نفت بیشترین صادرات کشور مربوط به فرش دستباف بود و این بتدریج کاهش یافت تا به صفر رسید.

وی اضافه کرد: در دولت شهید رئیسی فرش دستباف بار دیگر مورد توجه قرار گرفت ولی این دولت به سرانجام نرسید و نتوانستیم در این زمینه به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم.

رئیس اتحادیه فرش سنندج یادآور شد: به عنوان تولیدکننده فرش دستباف درخواست تسهیلات آن هم با نرخ ۲۳ درصد کرده ام ولی تا به امروز موفق به دریافت آن نشده ام.

وکیلی با اشاره به اینکه بانک ها از تولیدکنندگان و کارآفرینان استان حمایتی نمی کند، گفت: انتظار داریم رئیس جمهور آینده نگاه ویژه ای به بخش تولید و بازار داشته باشد و از افراد مطلع و متخصص حوزه در پست های مدیریتی استفاده کند.

وی با بیان اینکه اقتصاد پایه و اساس هر مملکتی است و بازاریان هم یک ضلع مهم اقتصاد کشور به شمار می روند، گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ بافنده فرش دستباف فقط در شهر سنندج داریم که رونق در تولید و بازار این کالای ارزشمند می تواند در معیشت و بازار این شهر تاثیر بسزایی داشته باشد.

رئیس بسیج اصناف کردستان اظهار کرد: اقتصاد مطالبه مردم و بازاریان است و نامزدی که برای این مهم برنامه داشته باشد می تواند نظر مردم را جلب و از آنها رای اعتماد بگیرد.

 

ایجاد بازار آزاد خواسته بازاریان کردستانی از رئیس جمهور آینده

 

کاوه با بیان اینکه بازار مهمترین رکن اقتصاد جامعه است، افزود: اگر تولید رونق داشته باشد ولی بازار از رونق لازم برخوردار نباشد تولید روی دست تولیدکنندگان باقی می ماند.

وی ادامه داد: رئیس جمهوری توانمند است که در برهه های مختلف انعطاف لازم را برای تدوین برنامه جدید و اداره فضای موجود جامعه داشته باشد.

 

دلسردی مردم از وعده‌های عملی نشده دولت‌ها

رئیس اتحادیه پوشاک و کیف و کفش سنندج در ارتباط با برآوردشان از میزان مشارکت مردم در انتخابات هشت تیر، اظهار کرد: مردم از وعده هایی که داده شده و عمل نشده است؛ دلزده و دلسرد شدند و حق هم دارند.

داداش‌پور ادامه داد: مثل باشگاه فوتبال شده هر کسی آمده بدهی هایی به بار آورده و بر دوش تیم جدید انداخته است؛ اینگونه دولت های جدید بجای عمل به وعده های خود مشغول تسویه بدهی ها و کارهای نیمه تمام دولت های گذشته می شوند و نتیجه این نوع عملکرد هم نارضایتی مردم است.

وی اضافه کرد: امیدواریم دولتی سرکار بیاید که به وعده‌هایش عمل کند و اگر عمل نکرد سیستم های نظارتی آن را بازخواست کنند تا این روال ناصحیح دیگر استمرار پیدا نکند.

رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه از ۲ هزار عضو این اتحادیه افزون بر هزار و ۵۰۰ نفر آنها در ملک اجاره ای مشغول به فعالیت هستند، بیان کرد: در دوران کرونا از این واحدها درخواست شد مغازه هایشان را تعطیل کنند و در قبال آن از آنها با اعطای تسهیلات حمایت شود.

 

ذهنیت مثبت مردم کردستان از دولت شهید رییسی

احسن هم ادامه داد: متاسفانه وعده مذکور تحقق پیدا نکرد و ذهنیتی منفی در بین بازاریان از وعده هایی که همواره به آنها از سوی مسئولان داده می شود، ایجاد شده است و همین هم آنها را مردد به شرکت در انتخابات براساس وعده نامزدها کرده است.

وی اضافه کرد: البته ناگفته نماند شهید رئیسی با به نتیجه رساندن پروژه‌های مهمی در کردستان مانند راه آهن همدان- سنندج، فرودگاه سقز و آب شرب سنندج، تا حدی ذهنیت مثبت در بین مردم استان از فعالیت دولت ایجاد کرده است.

رئیس اتاق اصناف سنندج با بیان اینکه بدعهدی دولت های گذشته کمی مردم را دلزده کرده است، اظهار کرد: تا این لحظه هم شور انتخاباتی آنگونه باید و شاید به ویژه در فضای حقیقی راه نیفتاده است.

ناصری بیان کرد: حادثه پیش آمده برای رئیس جمهور شهید و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از موعد، موجب شد که شرایط لازم به ویژه برای در اختیار گذاشتن مغازه‌ها در مسیرهای پر تردد برای ستادهای تبلیغاتی فراهم نشود.

وی اضافه کرد: در شهر سنندج افزون براینکه کمبود مغازه داریم، امکان تخلیه مغازه های دیگر هم برای اختصاص دادن به ستادهای تبلیغاتی در این ایام وجود نداشت.

رئیس اتاق اصناف سنندج یادآور شد: انتخابات ریاست جمهوری در سال های گذشته همزمان با انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می شد و همزمانی این دو انتخابات باهم شور مضاعفی را در جامعه ایجاد می کرد.

 

ایجاد بازار آزاد خواسته بازاریان کردستانی از رئیس جمهور آینده

 

 

عدم شرکت در انتخابات خیانت است

رئیس اتحادیه فرش سنندج رای ندادن را خیانت قلمداد کرد و گفت: هر فردی که شرایط رای دادن را داشته باشد می تواند با رای خود اصلح ترین نامزد را انتخاب کند و این وظیفه هر ایرانی است.

وکیلی ادامه داد: به نظرم در این دوره از انتخابات مردم استان مشارکت بیشتری خواهند داشت و شخصا وظیفه خود می دانم افزون بر مشارکت، برای حضور بیشتر مردم در پای صندوق های رای تبلیغ کنم.

رئیس بسیج اصناف کردستان هم در ارتباط با پیش بینی خود از مشارکت مردم در انتخابات هشت تیر، اظهار کرد: عوامل متعددی در مشارکت مردم در انتخابات تاثیرگذار است؛ بحث وعده های عمل نشده برخی از دولت ها تبلیغات سوء ضد انقلاب و فشارهایی که برروی مردم وجود دارد از مهمترین موارد موثر در حضور آنها در پای صندوق های رای به شمار می رود.

کاوه با بیان اینکه شهادت آیت الله رئیسی و جمعی از همراهانش شوکی به مردم ایجاد کرد که می تواند بر مشارکت مردم موثر در این دوره از انتخابات تاثیرگذار باشد، بیان کرد: نظرسنجی های انجام شده حاکی از رشد مشارکت مردم در انتخابات است و ما پیش بینی می کنیم بیش از ۵۰ درصد مردم استان در پای صندوق های رای حاضر شوند.

وی بیان کرد: در کشوری مانند ایران که تا این حد فضا بر مبنا و نظر و رای مردم اداره می شود، قطعا حضور اقشار مختلف در انتخابات در همه بخش‌ها اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی تاثیرگذار است.

برچسب ها:

ارسال نظرات