بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۶۶۵
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر خبر داد
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت: در روزهای گذشته میزان تقاضای مصرف برق در کشور ٧٣ هزار و ٥٠٠ مگاوات را ثبت کرد که این میزان نسبت به سال قبل بیش از ١٠ درصد رشد مصرف را نشان می دهد.
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹

به گزارش بازارکار، محسن ذبیحی با اشاره به برنامه‌های مدیریت بار بخش کشاورزی، از وجود بیش از ٢٣٠ هزار حلقه چاه کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: بر اساس پروانه بهره‌برداری، میزان کارکرد مجاز بالغ بر ٩٠ درصد چاه‌های کشاورزی در ماه‌های گرم سال، ١٩ ساعت و حتی کمتر از آن است.
وی با بیان این که برنامه مدیریت بار در بخش کشاورزی، به ویژه چاه‌های برق دار بر اساس همین مجوزهای صادر شده، تنظیم شده است، افزود: با وجود آنکه این چاه‌ها ملزم به رعایت ١٩ ساعت درج شده در مجوز خود هستند، اما صنعت برق به منظور تشویق صاحبان این چاه‌ها و کشاورزان در سراسر کشور، نسبت به ارائه مشوق به کشاورزانی که در همین زمینه با اداره برق منطقه خود قرارداد همکاری امضا کنند، اقدام کرده است.
ذبیحی همچنین از ارائه سه بسته مشوق به کشاورزان در تابستان امسال خبر داد و با اعلام این که در قالب این برنامه کشاورزانی که بهره برداری از چاه خود را در ٥ ساعت بعد از ظهر خاموش کنند، می‌توانند ١٩ ساعت باقیمانده را با برق رایگان به استحصال آب بپردازند، تصریح کرد: علاوه بر این به منظور تشویق بیشتر کشاورزان، تمهیداتی دیده شده که با استفاده از سامانه‌های نوین آبیاری و کاهش میزان برق مصرفی برای برداشت آب، در صورتی که از ساعت ١٠ صبح تا ١٠ شب، کاهش مصرف برق نسبت به سال گذشته داشته باشند، به صورت پلکانی مشمول مشوق‌هایی شوند که به ازای هر کیلووات ساعت تا ٢٥٠٠ تومان هم افزایش می‌یابد.
معاون هماهنگی توزیع توانیر یادآور شد: بر اساس برآوردهای انجام شده، کشاورزان در صورت مشارکت در این طرح می‌توانند حتی تا ١٠ میلیون تومان در هر ماه مشوق دریافت کرده و درآمدزایی داشته باشند.
ذبیحی در عین حال افزود: علاوه بر این، بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، کشاورزانی که به میزان ٨٠ درصد قدرت مصرفی شأن اقدام به احداث مولدهای خورشیدی کنند، از برنامه‌های مدیریت بار معاف بوده و در چارچوب پروانه بهره‌ برداریشان مجاز هستند از انرژی برق استفاده کنند.

ارسال نظرات