بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۷۱۲
مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: سال گذشته ۵۸۹ مورد مصدومیت ناشی از کار در گیلان ثبت شد و این استان در رتبه هفدهم کشور قرار گرفت.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۰

به گزارش خبرنگار بازارکار، علی سلیمان پور امروز در نشست خبری این اداره کل با بیان اینکه معاینات بالینی در سال گذشته بیش از ۶۶ هزار مورد در استان بوده است، اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار مورد نزاع نیز در گیلان ثبت شده است که خوشبختانه رشد ثبت موارد نزاع در استان منفی است.

وی با بیان اینکه گیلان رتبه دهم کشور را در تعداد نزاع دارد که البته جای نگرانی دارد، افزود:  آستارا، ماسال و رضوانشهر به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت بیشترین تعداد مورد نزاع را در گیلان به خود اختصاص داده اند.

سلیمان پور در مورد همسر آزاری در کشور، گفت:  ۶۷ هزار و ۴۳۹ مورد ثبت کرده است که سهم گیلان ۲هزار و ۲۲۳ مورد است. گیلان در این خصوص رشد ۶ درصدی دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان خاطرنشان کرد: در کشور نزدیک به ۲ هزار پرونده مورد کودک آزاری ثبت شده که سهم گیلان ۴۴ مورد بوده است و گیلان در این مورد نسبت به صدهزار نفر جمعیت گیلان رتبه هجدهم کشور را در کودک آزاری دارد.

وی افزود: در خصوص مصدومین حوادث رانندگی گیلان در سال گذشته، به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت، شهرستان های خمام، رودبار و آستارا بیشترین آمار را دارند.

سلیمان پور در ادامه با اشاره به اینکه در سطح کشور تعداد مصدومین ناشی از کار ۲۷هزار و ۳۹۱نفر بوده که سهم گیلان ۵۸۹ مورد است، خاطرنشان کرد: رشد این مورد در گیلان ۷ دهم درصد است و استان گیلان در رتبه هفدهم کشور قرار دارد.

وی در خصوص آمار سقط جنین گیلان گفت: سال گذشته ۲۴۷ مورد پرونده ارجاع شده  است که ۱۹۹مورد مجوز سقط را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه در گیلان ۱۹۹۱مورد معاینه جسد داشتیم، تصریح کرد: پارسال ۵۸ نفر در گیلان غرق شدند و تعداد غرق شدگان در گیلان منفی است. در ضمن  ۱۰۷ نفر در گیلان فوت ناشی از سوختگی ثبت شده است که در استان گیلان رشد ۱۱۸ درصد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی گیلان گفت: فوتی های ناشی از برق گرفتگی استان سال گذشته  ۳۳نفر بودند که با رشد ۱۰ درصدی همراه است. در موارد سقوط از بلندی ۸۳ نفر در استان فوت شدند که نسبت به ازای هر صد هزار نفر جمعیت گیلان، در رتبه یازدهم کشوری قرار دارد.

وی ادامه داد: فوت ناشی از سلاح سرد در گیلان ۳۰ درصد کاهش یافته است و فوتی ناشی از دی اکسید کربن در استان  ۱۰ نفر بوده است که حدود ۶۰ درصد کاهش داشتیم. براساس مسمومیت دارویی ۱۶ نفر فوت شدند. در ضمن سال گذشته ۵۹۳نفر را در گیلان برثر تصادفات رانندگی فوت شدند.

وی در خصوص تعداد پرونده قصور پزشکی گیلان گفت: از ۳۴۲مورد پرونده ارجاع شده ۵۰ درصد کادر درمان محکوم شدند. پزشکان عمومی، جراحان عمومی، جراحان زنان و زایمان، دندانپزشکان و پرستاران بیشترین شکایتی را داشتند.

 

ارسال نظرات