بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۷۴۷
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در گفتگو با خبرنگار جام جم گفت: گردشگری کشاورزی از جمله سبک‌های نوین گردشگری بوده که به دلیل فاصله‌ای که میان زندگی شهری و دغدغه‌های روزمره افراد ایجاد می‌کند، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند و محبوبیت زیادی میان گردشگران پیدا کند.
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
وجود حدود ۳۰۰ روستا در استان البرز؛ رونق روستا‌های البرز با گردشگری کشاورزی

به گزارش بازارکار، به تازگی شاهد راه اندازی مزرعه گردشگری و صدور نخستین مجوز‌های گردشگری کشاورزی در استان البرز بودیم که واقعا اتفاق بسیارمیمون ومبارکی است، این رویداد می‌تواند موجب رونق گردشگری کشاورزی در روستا‌ها شود و گردشگری کشاورزی (روستایی) را تقویت کند، با توجه به وجود حدود ۳۰۰ روستا در استان البرز که هر کدام از آن‌ها در اقلیم‌های متفاوت قرار دارد، این رویداد به منزله فتح بابی برای آغاز یک سبک جدید کاری و درآمدزایی برای روستاییان است، بی شک اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در ایجاد این رویداد نقش مهمی داشته است، اتفاقی که در استان‌های دیگر موجب رونق گردشگری روستایی شده و در البرز نیز باید زودتر از این انجام می‌شد، صدور نخستین مجوز مزرعه گردشگری در البرز بهانه‌ای برای گفتگو با رحیم خاکی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شد که در ادامه می‌آید.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز در گفتگو با خبرنگار جام جم گفت: گردشگری کشاورزی از جمله سبک‌های نوین گردشگری بوده که به دلیل فاصله‌ای که میان زندگی شهری و دغدغه‌های روزمره افراد ایجاد می‌کند، توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند و محبوبیت زیادی میان گردشگران پیدا کند.
وی ادامه داد: در روند گردشگری کشاورزی، مقصد سفر می‌تواند یک مزرعه، مرتع یا هر محل طبیعی دیگری باشد که با فعالیت‌هایی مبتنی بر کشاورزی، سفری متفاوت را برای متقاضیان به همراه آورد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز اضافه کرد: گردشگری کشاورزی را می‌توان از شاخه‌های گردشگری اجتماع-محور دانست؛ چرا که به دنبال ایجاد منافع اقتصادی، اجتماعی، حفاظت از منابع طبیعی، حفظ هویت و فرهنگ محلی و بهبود کیفیت زندگی جامعه به منظور رفع نیاز‌های نسل‌های حال و آینده است.
خاکی افزود: توسعه این نوع از گردشگری چنانچه با تقویت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های زیرساختی جوامع محلی و توانمندی جامعه روستایی در استفاده از آن‌ها صورت گیرد، دارای بیشترین منافع خواهد بود.
وی مطرح کرد: در راستای نقش گردشگری کشاورزی در توسعه روستا می‌توان به افزایش توصیه‌های مربوط به استفاده از محصولات ارگانیک، اشاره کرد؛ زیرا تولید محصولات ارگانیک وعرضه آن در فروشگاه‌های مختلف روستایی موجبات انگیزش روستائیان به افزایش تولید شده و در نتیجه تحرک اقتصادی و بهره‌وری بیشتر را در جامعه محلی به دنبال خواهد داشت.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز بیان کرد: از طرفی تجربه گرا بودن این نوع گردشگری موجب مشارکت مردمی در نحوه تولید محصولات و تولیدات روستایی از جمله پخت نان، شیر دوشی، مشارکت در کار مزرعه می‌شود که ضمن پرکردن اوقات فراغت علاقه‌مندان به طبیعت گردی، شیوه نوینی در درآمد زائی، ایجاد اشتغال شده و با تقویت بنیه اقتصادی موجبات توسعه روستا می‌شود.
خاکی اذعان کرد: نهایتا باید گفت طبیعت گردی بزرگ‌ترین بستر مسافرتی برای تفریح، تعلیم و تحقیق به شمار می‌رود، بنابراین امروزه گردشگری کشاورزی توانسته بطور گسترد‌های در لیست پیشنهاد‌های تور‌های گردشگری قرار گیرد.

ارسال نظرات