بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۷۶۳
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۰

آموزش آنلاین کسب و کار دیجیتال زنان در تلاش است برای اولین بار زمینه لازم را برای ارتقاء توانمندسازی زنان کارآفرین جهت استفاده از فرصت های تولیدی در اقتصاد دیجیتال فراهم نماید.

آموزش آنلاین کسب و کار دیجیتال زنان در تلاش است برای اولین بار زمینه لازم را برای ارتقاء توانمندسازی زنان کارآفرین جهت استفاده از فرصت های تولیدی در اقتصاد دیجیتال فراهم نماید.

مرکز آموزش بین‌المللی سازمان بین‌المللی کار (ITC-ILO) با همکاری برنامه نیکوکاری شرکت مایکروسافت، زمینه لازم را برای راه انداری برنامه آنلاین توسعه کارآفرینی زنان و همچنین آموزش مربیان اصلی در برنامه ابتکاری کسب و کار دیجیتال زنان (WIDB) فراهم نموده است. این برنامه آموزشی "خودگام"، با هدف افزایش ابتکار عمل از طریق تقویت ظرفیت مخاطبین جهت آموزش مربیان بیشتر در کشورهای مربوطه و همچنین سازماندهی آموزش مربوط به زنان کارآفرین، تدوین شده است. این برنامه در حال حاضر ادامه داشته و تا ژوئن و ژوئیه 2024 با برگزاری دوره های موازی و به زبان های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی در جریان خواهد بود.

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی، بر اساس یک فرآیند رقابتی و با تاکید ویژه بر تجربه گذشته خود در آموزش زنان کارآفرین و همچنین دانش مربوط به سواد دیجیتال انتخاب می شوند. داوطلبین زن به شدت تشویق شده اند تا در این دوره شرکت کنند. در مجموع 163 شرکت کننده (72٪ زن و 28٪ مرد) از 12 کشور در اولین جلسه این کارگاه آموزشی که به زبان انگلیسی برگزار شده است، شرکت کرده و این فرصت را یافته اند تا درباره رویکردهای اصلی برنامه ابتکاری کسب و کار دیجیتال زنان (WIDB) بیشتر بیاموزند.

برنامه ابتکاری کسب و کار دیجیتال زنان (WIDB) شامل ماژول‌های خودراهنما با فیلم‌ها و مطالعات موردی، و همچنین وبینارهای تعاملی است که توسط کارشناسان این برنامه آموزشی اجرا می‌شود. محتوای این برنامه آموزشی با تکمیل یکدیگر، به مزایای دیجیتالی‌ سازی پرداخته و تمرکز آن بر توسعه و اجرای استراتژی‌ های تحول دیجیتال از جمله ایجاد حضور آنلاین، راه‌اندازی و افزایش فروش آنلاین و تطبیق سایر فرآیندهای کسب و کار می باشد.

انتظار می‌رود که مربیان اصلی برنامه ابتکاری کسب و کار دیجیتال زنان (WIDB) پس از استفاده از این پلتفرم و روش‌های مربوط به این برنامه ابتکاری، همان آموزش را به حداقل پنج مربی دیگر و حدود 30 زن کارآفرین در طول یک سال ارایه دهند. این رویکرد باعث گسترش شبکه مربیان شده و در عین حال تاثیری شگرف در تسهیل آموزش زنان کارآفرین با مهارت‌های ضروری دیجیتال جهت توسعه و رشد کسب ‌و کارشان ایجاد نموده است. براساس این برنامه، از سال 2022 تاکنون در حدود 800 مربی آموزش دیده اند که بیش از 6000 زن کارآفرین را مورد حمایت قرار داده اند.

کارلو ماریا دلو، مدیر برنامه ابتکاری کسب و کار دیجیتال زنان (WIDB) در مورد این پروژه گفته است: " در کشورهای در حال توسعه برنامه های آموزشی بسیار کمی در زمینه ارتقای مهارت های دیجیتال برای زنان کارآفرین وجود دارد. ما تصمیم گرفته ایم با همکاری شرکای آموزشی خود، این نقصان را از طریق توسعه یک روش جامع آموزشی در سطحی جهانی برطرف کنیم. به این ترتیب، می توانیم یک رویکرد مشترک و سازگاری را ارایه دهیم تا اطمینان حاصل شود که زنان کارآفرین در سراسر مناطق آفریقا، آسیا و آمریکای لاتین می‌توانند از طریق دیجیتالی ‌سازی، دسترسی کامل به پشتیبانی مورد نیاز برای دستیابی به اهداف خود را داشته باشند.

ارسال نظرات