بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۸۲۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از  شناسایی یک مورد ابتلا به بیماری های ناشی از نیش پشه آئدس در گیلان خبرداد و گفت: آموزش به مردم به ویژه توسط بهورزان و مراکز جامع خدمات سلامت حائز اهمیت است.
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۶

به گزارش بازارکار، محمدتقی آشوبی با اشاره به آخرین وضعیت شیوع پشه آئدس در گیلان، افزود: یک مورد مبتلا به بیمارهای منتقله ناشی از نیش پشه آئدس در شهرستان املش شناسایی و تائید شده که پس از بازگشت از کشورهای حاشیه خلیج فارس بود و سریعا در ایزوله قرار گرفته است.
وی با تاکید بر جدی گرفتن موارد بهداشتی توسط مردم و مسئولان، گفت: مبانی بهداشتی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های منتقله از نیش پشه آئدس ضروری است.

 آشوبی با بیان اینکه در بروز و شیوع بیماری ها، اطلاع رسانی و شفافیت بسیار مهم است، تصریح کرد: نظام سلامت هیچ چیز برای پنهان کردن ندارد و بهترین شویه اطلاع رسانی به موقع، شفاف و به اندازه است.

وی آموزش به مردم به ویژه توسط بهورزان و مراکز جامع خدمات سلامت را حائز اهمیت برشمرد و گفت: باید تمامی مراکز سلامت محور و سامانه‌های ارتباطاتی مردم با دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله ۴۴۰۱ مجددا فعال شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین بر ضرورت جمع آوری و فروش املاک و اثاثیه مازاد در محوطه های مراکز سلامت محور و برگزاری دوره های آموزشی برای کلیه کارکنان نظام سلامت خصوصی و دولتی در تمامی سطوح تاکید کرد.

 

ارسال نظرات