بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۸۴۸
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد؛
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از طرح ایده تجمیع آموزش و پرورش و آموزش عالی در یک وزارتخانه خبر داد.
يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۲

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره برنامه دوره جدید مجلس برای آموزش اظهار کرد: مجلس گذشته ۱۴ قانون در زمینه آموزش عالی، آموزش و پرورش، دانش‌بنیان و آموزش مهارت (فنی‌وحرفه‌ای) تصویب کرد. مجلس فعلی قصد دارد این قوانین را تکمیل کند و در شاخه‌های وسیع‌تری برای حوزه دانش برنامه‌ریزی کند.
وی افزود: آموزش عالی کشور در حوزه علوم پایه با نقطه ضعفی اساسی مانند کاهش اقبال داوطلبان مواجه است. یکی از برنامه‌های بسیار مهم مجلس آتی رسیدگی به این موضوع است.
منادی خاطرنشان کرد: اولویت‌های مجلس برای آموزش در دوره فعلی نخبگان، مالکیت معنوی، بررسی نقصان‌های دانش‌بنیان‌ها و یکپارچگی آموزش و پرورش و آموزش عالی است. قصد داریم آموزش و پرورش و آموزش عالی در یک وزارتخانه تجمیع شوند. البته نهایی نشده است. به عبارتی، به دنبال زنجیره تامین یکپارچه آموزش هستیم.
رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: همچنین برنامه‌هایی برای آموزش پزشکی به عنوان بخشی از حوزه وظایف کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری داریم. در زمینه آموزش پزشکی ۷۰ دانشکده پزشکی با حدود ۲۲۰ هزار دانشجوی پزشکی و ۱۸ هزار عضو هیئت علمی وجود دارد.
منادی تاکید کرد: مهاجرت نخبگان اصطلاح دقیقی نیست. لازم است که نخبگان برای تحصیل از کشور خارج شوند؛ اما ضروری است که به کشور بازگردند. برای نخبگان هزینه شده است و متعلق به وطن هستند. افراد نباید به وطن پشت کنند. البته وطن هم باید زمینه‌های شکوفایی استعداد نخبگان فراهم کند.

ارسال نظرات