بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۸۹۴
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان کمبود آب و نیروی انسانی را به عنوان دو چالش اصلی صنعت استان سمنان برشمرد.
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۶

یادگار احمدی در دیدار خانواده صنعت، معدن و تجارت استان با نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان سمنان با بیان اینکه در استان اقدامات خوبی در زمینه استفاده از پساب در صنعت صورت گرفته است، گفت: رویکرد اصلی ما تامین آب مورد نیاز برای صنایع موجود و پیشگیری از ایجاد صنایع آب بر می باشد.

 احمدی کمبود نیروی انسانی را از دیگر چالش های عمده استان برشمرد و افزود:  صنعت استان در حال حاضر با کمبود حداقل ۱۰ هزار نیروی انسانی اعم از کارگر ساده و نیروی فنی تحصیلکرده مواجه است و این در حالی است که هم اکنون ۴۰۰ طرح نیمه کاره با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد و با تکمیل این طرح ها نیاز به ۱۵ هزار نیروی کار جدید، وجود دارد.

 وی با اشاره به لزوم برگزاری نشست های بهره وری برای حل چالش کمبود آب صنایع، گفت: در حال حاضر کمتر از ۳ درصد منابع آب استان در حوزه صنعت استفاده می شود در حالی که این میزان معادل ۷۰ درصد اقتصاد استان است و اگر حداقل یک درصد از منابع آب کشاورزی به صنعت اختصاص یابد میزان بهره وری افزایش زیادی خواهد داشت.

 مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان شیوه های تخریب معادن را یکی از مسائل مورد انتقاد مردم دانست و افزود: برای حل این معضل اقدامات زیادی برای به روز شدن شیوه های نوین انفجار با تخریب کمتر، انجام شده است.

 وی در خاتمه کمبود نیروی انسانی در ادارات را از دیگر مشکلات استان برشمرد و بیان کرد: با اینکه وسعت استان سمنان چند برابر برخی استانهای کشور است ولی از لحاظ نیروی اداری بسیار کمتر از این استان هاست و این امر باعث فشارهای زیادی در زمینه نظارت و بازار شده است.

ارسال نظرات