بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۹۴۳
وزیر علوم گفت: مسئله‌محوری و مقاله‌محوری در کنار هم در مرجعیت علمی معنا پیدا می‌کنند، به این معنا که در مسئله‌محوری مسئله‌ای را به عنوان موضوع تحقیق انتخاب می‌کنیم و نتیجه آن باید به ثبت اختراع، کتاب، مقاله، تولید محصول منجر شود و در این راستا تناقضی وجود ندارد.
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۱

به گزارش بازارکار از روابط عمومی وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در پاسخ به این سوال که مرجعیت علمی مختص چند رشته محدود است یا اینکه باید در تمام رشته‌ها مرجع باشیم؟ اظهار کرد: مرجعیت علمی می‌تواند هم در عرصه علمی و هم در عرصه فناوری نقش‌آفرینی کند و اینها با هم قابل جمع هستند. مثل اینکه می‌گوییم علم بهتر است یا ثروت؟ پدر خوب است یا مادر؟ این دو بدون هم هیچ هستند و نباید در تضاد با هم قرار بگیرند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا گفت: مرجعیت علمی، مرجعیت فناوری، مرجعیت فرهنگی و مرجعیت نوآوری مهم هستند و هیچ تقابلی بین آنها وجود ندارد و می‌تواند موضوع مقاله نیاز کشور باشد.
وی ادامه داد: تحقیقات و پژوهش‌ها باید هدفمند باشند و در تمام زمینه‌ها بحث شوند.
زلفی گل درباره مسئله محوری یا مقاله محوری مرجعیت علمی گفت: مسئله محوری و مقاله محوری در کنار هم در مرجعیت علمی معنا پیدا می‌کنند، به این معنا که در مسئله محوری مسئله‌ای را به عنوان موضوع تحقیق انتخاب می‌کنیم و نتیجه آن باید به ثبت اختراع، کتاب، مقاله، تولید محصول منجر شود که در این راستا تناقضی وجود ندارد.

ارسال نظرات