بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری
کد خبر : ۱۵۸۹۴۴
در جلسه مشترک بین دانشگاه صنعتی بیرجند و دانشگاه جامع
در جلسه مشترک بین دانشگاه صنعتی بیرجند و دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان خراسان جنوبی که در تاریخ ۱۰ تیرماه ۱۴۰۳ در دانشگاه صنعتی بیرجند برگزار شد، زمینه های همکاری مشترک دو دانشگاه با واحدهای صنعتی و اقتصادی استان جهت پیاده سازی طرح آباد مورد بررسی قرار گرفت.
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۴
شتاب اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی در خراسان جنوبی با پیاده‌سازی طرح آباد

به گزارش روابط‌عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی بیرجند،در طرح آباد (آموزش برای اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها) که اخیراً با مصوبه هیئت وزیران مورخ 12/03/1403 با محوریت دانشگاه جامع علمی کاربردی و به منظور مهارت افزایی و ایجاد زمینه برای ورود به بازار کار برای دانش آموختگان رشته های دانشگاهی ابلاغ شده است، 109 دوره ی مهارتی در قالب دوره های 160 تا 480 ساعت برای حدود 500 فارغ التحصیل دانشگاهی در استان خراسان جنوبی (در فاز نخست) طراحی شده است. از مزایای این طرح تعلق مشوق های بیمه ای، معافیت های بیمه ای، کارورزی و یارانه دستمزد به افراد مشمول در واحدهای اقتصادی و صنعتی در صورت آموزش فارغ التحصیلان متناسب با نیازهای آن بنگاه صنعتی و اقتصادی می باشد.

دکتر آتش‌افروز رئیس دانشگاه جامع علمی‌کاربردی استان خراسان جنوبی بیان نمودند: بر اساس طرح آباد، دانش‌آموختگان کلیه دانشگاه‌ها با گذراندن یک یا چند دوره کوتاه‌مدت مهارتی تخصصی در محیط کار واقعی، توانمندی تخصصی لازم برای ورود به بازار کار را کسب خواهند نمود. دکتر رضاپور، رئیس دانشگاه صنعتی بیرجند ضمن بیان فعالیت‌های گسترده و عمیق دانشگاه صنعتی بیرجند در خصوص تقویت ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه با جامعه و صنعت عنوان نمودند: با پیاده‌سازی این طرح فاصله بین صنعت و دانشگاه کاهش‌یافته و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی فرصت‌های بیشتری را برای ورود به بازار کار کسب خواهند نمود.

این طرح با همکاری وزارت نیرو، وزارت نفت، وزارت صنعت، معدن، تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه‌وبودجه و سازمان حفاظت محیط‌زیست مطابق تصویب‌نامه شماره 45449/ت 62343 هیات وزیران لازم الاجرا می باشد.

ارسال نظرات