بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۸۹۹۷
رئیس اتاق بازرگانی و عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، بر نقش اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی و دانشگاه در جذاب کردن مسیر تولید و کارآفرینی برای دانشجویان تاکید کرد.
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸

به گزارش بازار کار، محمد ایرانی در نشست با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قم در سالن جلسات اتاق بازرگانی، افزود: در حال حاضر که به سبب شرایط نامناسب اقتصادی و تغییر سبک زندگی و نگرش جوانان، خیل عظیمی از منابع انسانی تحصیل کرده به سمت مشاغل زودبازده اما بدون آینده می‌روند.

وی تصریح کرد:باید این راه پرپیچ و خم و پر از پستی و بلندی تولید را برای آنان به درستی تبیین و جذابیت‌های این راه را نشان داد.

وی با بیان اینکه در دوران تحریم کشور دانشگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین منابعی است که صاحبان صنایع برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای خود در اثر کمبود برخی مواد اولیه، از بین رفتن تجهیزات و ماشین آلات به آن رجوع می‌کنند، گفت: دانشگاه‌ها پر از منابع انسانی خوش فکر و متخصص هستند که تنها نیاز به اعتماد فعالان اقتصادی و البته پشتکار این جوانان دارد.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اقدامات صورت گرفته از سوی دو مجموعه را خوب اما ناکافی دانست و اظهارکرد: یکی از راه‌های مناسب ارتباط بین دانشجویان و فعالان اقتصادی که باید از سوی دو طرف اجرا و پیگیری شود، این است که نیازهای صنایع استان در رسته‌های مختلف شناسایی شود و راه‌حل این مشکلات در قالب طرح‌ها و پایان‌نامه‌های دانشجویی به فعالان بخش خصوصی ارائه شود.
رئیس اتاق بازرگانی قم همچنین از کمبود نیروی کار متخصص در صنایع مختلف به عنوان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های واحدهای تولیدی نام برد و افزود: صنایع شیمیایی استان که بیشترین واحدهای تولیدی را به خود اختصاص داده‌ در سال‌های اخیر استان را در تمام آمارهای تولیدی و اقتصادی با پیشرفت‌های چشمگیری مواجه کرده‌اند.

وی اظهار کرد: این حوزه اکنون از کمبود منابع انسانی چه کارگر ساده و چه نیروی کار متخصص و دارای تحصیلات آکادمیک رنج می‌برند.

**استفاده حداکثری از توان اتاق بازرگانی برای توانمندسازی دانشجویان

رئیس دانشگاه آزاد واحد قم نیز در ادامه این نشست گفت: از فرصت به دست آمده توسط اتاق بازرگانی که نهایت استفاده را خواهیم برد تا جوانان بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به بازار کار رشته‌های تخصصی خود ورود کنند.

حجت الاسلام حسن خیری، دانشگاه را دارای فضایی چند بعدی دانست که از تمام علوم در آن مستقر هستند و با پرورش نیروهای متخصص، می‌تواند واحدهای تولیدی استان را نیز در ابعاد مختلف به رشد و شکوفایی بیش از پیش برساند.
وی افزود: از فرصت به دست آمده توسط اتاق بازرگانی که در دوره جدید رویکردهای قابل تقدیری در رابطه با نگاه به دانشگاه اتخاذ کرده نهایت استفاده را خواهیم برد و تمام ظرفیت‌های خود را در دانشگاه به کار خواهیم گرفت تا جوانان ما بلافاصله پس از فارغ التحصیلی به بازار کار رشته‌های تخصصی خود ورود کنند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

ارسال نظرات