بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۰۳۷
گناباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: توسعه کمی و کیفی شهرک‌های صنفی تولیدی و خدماتی در اولویت اقدامات این اداره کل طی سالجاری قرار دارد و از همه ظرفیت‌های موجود در این زمینه استفاده می‌شود.
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

 

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر فرشچی‌طوسی عصر چهارشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی شهرک کارآفرین گناباد افزود: در این شهرک‌ها، اصناف مختلف به صورت تجمیعی و یا به صورت تخصصی در قالب یک صنف خاص سازماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی احداث پنج شهرک صنفی تولیدی و خدماتی به تازگی در مشهد آغاز شده است و به تدریج در سایر شهرستان‌ها که زیرساخت‌های آنها فراهم شود نیز ایجاد شده و توسعه می‌یابند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با اشاره به ظرفیت‌های گناباد برای ایجاد شهرک کارآفرین آمادگی این اداره کل برای انتقال تجربیات به منظور واگذاری و راه‌اندازی این شهرک را اعلام کرد.

فرماندار گناباد هم گفت: احداث شهرک کارآفرین از سنوات گذشته در این شهرستان مطرح بوده که به دلیل مشکلاتی محقق نشده و با پیگیری‌های مسوولان مربوطه با واگذاری زمین، عملیات اجرایی آن آغاز شد و بعد از ایجاد زیرساخت‌های لازم ۲۰۰ واحد صنفی از داخل شهر گناباد به این مکان انتقال می‌یابند.

رضا نصیری افزود: با رویکردهای جهادی دولت سیزدهم اقدام‌های اثربخشی در بخش‌های مختلف در این شهرستان انجام شده است که از جمله آنها می‌توان به طرح نهضت ملی مسکن و حمایت از واحدهای تولیدی و رونق اشتغال و کارآفرینی اشاره کرد.

وی یادآور شد: از مجموع افزون بر ۱۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در شهرستان گناباد، عملیات اجرایی بیش از هفت هزار واحد در حال اجراست و تنها در سایت ۲۴۰ هکتاری نهضت ملی مسکن این شهرستان افزون بر ۲ هزار واحد از طریق قرعه کشی به متقاضیان ذیربط واگذار شده است و در آینده نزدیک پنج هزار واحد احداث می‌شود.

شهردار گناباد هم گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی این شهر، زمین قبلی که برای احداث شهرک کارآفرین در نظر گرفته شده بود به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت و به جای آن زمینی به وسعت ۲۰ هکتار در مجاورت این زمین برای احداث شهرک مذکور اختصاص یافت.

مهران حسین‌زاده اظهار داشت: در صورت ایجاد بسترهای لازم نخستین سوله‌های شهرک کارآفرین گناباد دهه فجر سالجاری به بهره‌داری رسیده و به متقاضیان واگذار می‌شود.

در حال حاضر از ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب استان خراسان رضوی ۴۱ مورد فعال بوده که قرارداد برای واگذاری زمین با پنج هزار و ۱۷۴ واحد صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان منعقد شده است.

۱۸۸ واحد صنعتی در زیربخش‌های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در بخش صنعت گناباد فعالیت دارند که برای راه‌اندازی آنها چهار هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای سه هزار و ۶۹۵ نفر به طور مستقیم و ۲ برابر این تعداد به طور غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با ۴۴۷ هکتار زمین و ۵۴ واحد فعال و ۱۱ سردخانه و انبار و سیلو در این شهرستان فعال است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

ارسال نظرات