بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۱۴۲
معاون تعاون وزارت کار در پاسخ به سوال بازارکار اعلام کرد
معاون تعاون وزارت کار در پاسخ به سوال بازارکار اعلام کرد: اینکه چرا در مناظره های ریاست جمهوری به بخش تعاون پرداخته نشد از خود آنها بپرسید!
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۵

معاون امور تعاون وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از تشکیل بیش از ۶۶۰۰ تعاونی در سه سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و گفت: میزان صادرات تعاونی‌ها در این مدت بیش از ۲۴ درصد رشد داشته است.
به گزارش بازارکار، حامد ویس کرمی در نشست خبری تبیین برنامه‌های سه ساله در دولت سیزدهم اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۰۴ هزار تعاونی فعال در کشور داریم که با مشارکت بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر عضو از مردم شکل گرفتند.خوشبختانه با تلاشی که تعاونی‌ها و خود مردم صورت دادند، ۱۰۴ هزار تعاونی بیش از ۲ میلیون فرصت شغلی را در کشور ساماندهی کرده‌اند.
وی میزان سرمایه‌گذاری این تعاونی‌ها را بیش از ۳۳۹ همت ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۵۴ درصد تعاونی‌ها در سطح کشور در حوزه تولید فعالند و مسأله تولید از اولویت‌های اساسی بخش تعاون به شمار می‌رود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون در عین حال از تشکیل بیش از ۶۶۰۰ تعاونی در طول سه سال فعالیت دولت سیزدهم خبر داد و افزود: این میزان تعاونی نسبت به مدت مشابه دولت قبل رشد ۶.۴ درصد داشته و از نظر تعداد فرصت‌های شغلی بیش از ۱۷۳ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
ویس کرمی همچنین به صادرات تعاونی‌ها در دولت سیزدهم اشاره و خاطرنشان کرد: در بخش تعاون مسأله صادرات تعاونی‌ها برای ما اهمیت داشت. در دولت سیزدهم ۲۴ رشد صادرات را نسبت به دوره قبل تجربه کردیم. در حالی که در دولت قبل ۳۱۱۸ میلیون دلار صادرات داشتیم، در دولت سیزدهم میزان صادرات تعاونی‌ها افرایش یافت و به ۳۸۷۴ میلیون دلار رسید.

ایحاد ۱۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در دولت سیزدهم از محل توسعه بخش تعاون

معاون تعاون وزارت کار مطرح کرد: ویس کرمی گفت: در سه ساله دولت سیزدهم ۶۶۰۰ تعاونی جدید ثبت شد که ۶ درصد نسبت به کل دوره هشت ساله قبل از آن بیشتر بوده است.

وی اظهار کرد: تدوین دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های تشکیل مجامع عمومی تعاونی‌ها، دستورالعمل انتخابات تعاونی‌ها و اتاق تعاون و.. نیز در این دوره انجام گرفته است. ما نیاز به تغییر رویکرد در حوزه تعاون داریم. ما قبل از این فقط به توسعه کمی بخش تعاون را داشتیم.‌ گسترش اجتماعی و عمق و بهره‌وری نیز به توسعه کمی تعاونی‌ها افزوده شده است. ایجاد تعاونی بزرگ مقیاس و ایجاد بحث تعاون به عنوان یک راه حل، از جمله اقدامات مربوطه است که در کنار توسعه کمی پیش بردیم.‌

ویس کرمی با اشاره به ضرورت واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش تعاون، اظهار کرد: ضرورت واگذاری و از بین بردن فقر مطلق این را ایجاب می‌کرد که ما از سه دهک اول جامعه شروع به سهم تعاونی ایجاد کردن کردیم. ما هم در بخش انرژی تجدیدپذیر و هم غیرتجدیدپذیر در حوزه برق وارد شدیم. ایجاد مزارع نیروگاهی و با ایجاد منابع انرژی در منازل، با کمک بانک توسعه تعاون این امر را به صورت آزمایشی پیش برده است.

معاون وزیر تعاون با بیان اهمیت اقتصاد در حوزه دریا گفت: ما برای ایجاد زنجیره ارزش و تولید نیاز به توسعه بخش تعاون در حوزه دریا به ویژه در بخش حمل و نقل و گردشگری دریا در جنوب کشور هستیم. ایجاد توسعه پایدار محلی از اهداف ما در رشد تعاونی‌ها است. ایجاد شهرک‌های تعاونی نیز در همین چهارچوب اندیشیده شده است.

معاون تعاون وزارت کار در پاسخ به سوال بازارکار اعلام کرد: اینکه چرا در مناظره های ریاست جمهوری به بخش تعاون پرداخته نشد از خود آنها بپرسید!

ایجاد 61 تعاونی ویژه دانش بنیان ها

معاون تعاون وزارت کار در پاسخ به سوال بازارکار اعلام کرد: 61 تعاونی ویژه دانش بنیان و اشتغال دانش آموختگان در سه سال گذشته در بخش تعاون راه اندازی شده است.

 

برچسب ها:

ارسال نظرات