بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۱۴۶
محمد شیخ حسینی (مدیرعامل بانک توسعه تعاون) اظهار کرد: بانک توسعه تعاون بدون اضافه برداشت از بانک مرکزی و بدون شرکت زیرمجموعه و بدون آنکه خلق نقدینگی زائد تورم زا داشته باشد، کار خود را به پیش برده و کار آن در کسب و کارهای خرد و متوسط خدمتگذار تعاون‌گران و مشاغل خرد و شاغلین خود اشتغال نهادهای حمایتی بوده است.
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۲

محمد شیخ حسینی (مدیرعامل بانک توسعه تعاون) اظهار کرد: بانک توسعه تعاون بدون اضافه برداشت از بانک مرکزی و بدون شرکت زیرمجموعه و بدون آنکه خلق نقدینگی زائد تورم زا داشته باشد، کار خود را به پیش برده و کار آن در کسب و کارهای خرد و متوسط خدمتگذار تعاون‌گران و مشاغل خرد و شاغلین خود اشتغال نهادهای حمایتی بوده است.
به گزارش بازارکار، وی افزود: این بانک یک بانک متمایز و مردمی تاکنون عمل کرده است‌. بانک توسعه تعاون شش شرکت ابزاری و بانکی مثل شرکت صرافی بانک، شرکت کارگزاری بیمه پوشش، شرکت سمات در حوزه انفورماتیک از جمله این شرکت‌ها محسوب می‌شود.

وی گفت: در بین دستگاه‌های شفاف فساد ستیز در زیر مجموعه وزارت کار، این بانک رتبه نخست را کسب کرده است. منابع جذب شده ما و تسهیلات پرداختی نیز در این دوره سه ساله دولت سیزدهم، بیش از ۶۰ درصد منابع کل بانک از ابتدای تأسیس آن بوده است. همین امر بانک را بعد از ۱۰ سال از زیان خارج کرده است.

شیخ حسینی با اشاره به موضوع ناترازی‌ها در بانک در حوزه نقدینگی قبل از دوره شهید رئیسی، گفت: ما تراز نقدینگی خود را مثبت کردیم و از همه مهم‌تر به تکالیف بانک در حوزه تسهیلات تخصصی تکلیفی حوزه اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ و صنعت به‌خوبی رشد داشته‌اند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون تاکید کرد: نرخ سود دریافتی از بخش تعاون را ۲ درصد با نگاه حمایت از بخش تعاون کاهش دادیم که از منظر حجم تسهیلات، باعث رشد شد. این بانک رتبه دوم را در حوزه رضایت از شیوه پرداخت تسهیلات دارد. تکالیف در حوزه تسهیلات ازدواج نیز به طور کامل انجام شده است.

وی افزود: بیشترین تسهیلات پرداختی به اتحادیه و تعاونی‌ها از نظر تعداد و حجم تسهیلات در سه سال به خصوص در ۲ سال اخیر اتفاق افتاده است. در خصوص مصوبات سفرهای استانی بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد ریال برای بانک تکلیف گذاشته بودند که مبلغ بسیار بالایی است و این به دلیل استقبالی است که مردم و مسئولین از بانک داشتند.

شیخ حسینی گفت: در حوزه تسهیلات مشاغل خانگی ۱۰۰ درصد تعهدات خود را انجام دادیم یکی از راهبردهای مهم ما در ۲ سال اخیر این بوده که بسترهای بانکداری دیجیتال را در بانک ایجاد کنیم و گسترش دهیم.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت: چشم‌انداز بانک را در ۱۴۰۱ ترسیم کردیم و بر اساس سند تحول راهبُردی بانک که مبتنی بر سند تحول دولت و بانکداری دیجیتال بوده را به مرحله اجرا رساندیم. چشم‌انداز ترسیمی بانک این است که در افق ۱۴۰۴ به عنوان بانک پیشرو در ارائه خدمات مالی در بستر دیجیتال به تعاونی‌ها فعالیت کنیم.


مدیرعامل بانک توسعه تعاون اظهار کرد: ما یک رکورد در شبکه بانکی زدیم که در حوزه سلامت تخصیص بانکی بوده است. ما در این شاخص از منفی ۲۶ درصد در این شاخص به مثبت ۶ درصد در کیفیت و سلامت تخصیص تسهیلات رسیدیم که بسیار اقدام مهمی است. در حوزه افزایش سود ۱۵۰۰ درصد سود داشتیم. تخلفات فردی کارکنان ما نیز با اقدامات اداری ۵۷ درصد کاهش یافته است. به‌همین نحو ۵۰ درصد کاهش شکایات را نیز داشتیم.
شیخ حسینی گفت: در بین دستگاه‌های شفاف فساد ستیز در زیر مجموعه وزارت کار، ما رتبه ۱۰۰ از ۱۰۰ را کسب و رتبه ۱ را داریم. منابع جذب شده ما و تسهیلات پرداختی نیز در این دوره سه ساله دولت سیزدهم، بیش از ۶۰ درصد منابع کل بانک از ابتدای تأسیس آن بوده است. همین امر بانک را بعد از ده سال از زیان خارج کرده است.
وی با اشاره به موضوع ناترازی‌ها در بانک در حوزه نقدینگی قبل از دوره شهید رئیسی، گفت: ما تراز نقدینگی خود را مثبت کردیم و از همه مهمتر به تکالیف بانک در حوزه تسهیلات تخصصی تکلیفی حوزه اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ و صنعت به‌خوبی‌ رشد داشته‌اند. نرخ سود دریافتی از بخش تعاون را ۲ درصد با نگاه حمایت از بخش تعاون کاهش دادیم که از منظر حجم تسهیلات، باعث رشد شد. ما رتبه دوم را در حوزه رضایت از شیوه پرداخت تسهیلات را داشتیم. تکالیف در حوزه تسهیلات ازدواج نیز بطور کامل انجام شده است. این درحالی است که اموال مازاد بانک ما نزدیک به صفر است و بنگاه‌داری‌ نمی‌کند.

ارسال نظرات