بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۱۵۴
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون از افزایش سرمایه این صندوق بعد از ۱۴ سال خبر داد و گفت: ۳۸۱۰ میلیارد تومان ضمانت‌نامه توسط صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون برای تعاونگران صادر شده که ۱۶۱۰ میلیارد تومان آن در دولت سیزدهم انجام شده است.
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

به گزارش  بازارکار،  «البرز محمدی» امروز (یکشنبه ۱۷ تیرماه) در نشست خبری در خصوص رشد تعاونی‌ها و مردمی‌سازی اقتصادی در دولت سیزدهم، اظهار داشت: صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای تکمیل کردن پازل تامین مالی شرکت‌های تعاونی راه‌اندازی شد تا پوشش ریسک شرکت‌های تعاونی را برعهده بگیرد.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون افزود: این صندوق با نگاه خوبی شکل گرفت، اما اهمیت این صندوق برای مسئولان علی‌رغم پیگیری‌ها، خیلی زیاد نبود. از سالی که این صندوق تشکیل شد ریالی به این صندوق اضافه نشد و فقط در سال گذشته و امسال مبلغ اندکی به آن تعلق گرفت.
وی افزود: ۳۸۱۰ همت ضمانت‌نامه توسط صندوق سرمایه‌گذاری ضمانت تعاون صادر شد که ۱۶۱۰ همت متعلق به دولت سیزدهم است و سهم ۴۳ درصدی را نشان می‌دهد. افزایش سرمایه صندوق ضمانت بعد از ۱۴ سال حدود ۶۲ میلیارد تومان بود که با پیگیری وزیر تعاون و معاونان وی انجام شد.
محمدی گفت: این صندوق بستر خوبی برای زنان سرپرست خانوار شده است تا بتوانند از تسهیلات آن استفاده کنند که این کار با همکاری معاونت زنان و امور خانواده صورت گرفته است. ۶۰ درصد از کارمزد صندوق را برای حمایت از شرکت‌های تعاونی کاهش دادیم که این اتفاق خوبی بود. البته دستگاه‌های نظارتی خیلی از این مساله خوشحال نشدند.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون افزود: سال گذشته در حوزه صدور ضمانت‌نامه رشد ۹۷ درصدی داشتیم که اتفاق خوبی بود و توانستیم خدمات بیشتری به شرکت‌های تعاونی ارائه دهیم. اهمیت تشکل‌های تعاونی نسبت به سنوات گذشته بسیار ملموس است.
وی گفت: ۲۸ درصد ضمانت‌نامه‌ها در بخش کشاورزی، ۵۲ درصد در بخش صنعت و ۲۰ درصد در بخش خدمات صادر شده است. در سه ماهه نخست امسال رشد ۹۴ درصدی در صدور ضمانت‌نامه داشتیم. امیدوارم با تزریق منابع این خلائی که بخش تعاون بتواند به واسطه آن خلأهایی که وجود دارد را پر کنند.

ارسال نظرات