بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۱۶۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان گفت: کارفرمایان مسئول اصلی ایمنی کارگاه هستند.
يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۱

به گزارش بازارکار، سیاوش آقاجانی امروز در همایش ایمنی کار اظهار کرد: آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ایمنی و بهداشت با هدف پیشگیری از بروز حوادث در همایش های ایمنی دنبال می شود.

وی افزود: صدور گواهی صلاحیت در واگذاری امور از مهمترین برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و صلاحیت مسئولان ایمنی و صلاحیت ایمنی پیمانکاران با هدف ارتقای سطح ایمنی و کاهش بروز حوادث کار صادر می شوند.

آقاجانی ادامه داد: در کنار صدور صلاحیت ها موضوعاتی نظیر آموزش، رعایت الزامات و مقررات، پایش، نظارت، پاسخگویی و ایجاد تشکل بخشی دنبال می شود.

مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی گیلان با بیان اینکه قانون کار، کارفرما را مسئول اصلی ایمنی کارگاه می داند، خاطرنشان کرد: کارفرما باید زمینه آموزش ایمنی، تهیه وسایل و لوازم و دیگر موضوعات مرتبط با ایمنی را برای مسئولان ایمنی فراهم کند.

وی ادامه داد: مسئولان ایمنی نیز باید در هدایت و تصمیم سازی، نظارت، نیازسنجی آموزشی، ارزیابی و مدیریت ریسک کارفرما را یاری دهند.

آقاجانی با بیان اینکه ارزیابی و مدیریت ریسک به معنی ایمن سازی عالمانه و علمی کارگاه است تصریح کرد: مسئولان ایمنی باید با برآورد هزینه های ایمنی و همچنین تخمین هزینه ها پس از وقوع حادثه، کارفرمایان را نسبت به مزیت های مادی و معنوی و اعتباری ایمن سازی اقناع کنند.

ارسال نظرات