ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۱۷۷
رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: عزتمندی، توانمند سازی و هویت بخشی سه ماموریت اصلی سازمان برای فرزندان شاهد و ایثارگر است.
دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸

به گزارش بازارکار به نقل از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در مراسم امضاء تفاهم‌نامه برگزاری طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال 1403، که میان سازمان امور دانشجویان و دانشگاه هنر اسلامی تبریز منعقد شد، با عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و شهادت سالار شهیدان و یاران باوفایش گفت:‌ ۹۴ هزار نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر در دانشگاه ها مشغول به تحصیل هستند و از ابتدای مسئولیتم در تمام دانشگاه های سراسر کشور حضور یافتم و متوجه شدم مهم ترین مسئله دانشجویان شاهد و ایثارگر موضوع اشتغال است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: در برنامه هفتم توسعه  به موضوع مهارت ‌یابی دانشجویان تاکید شده است، بر این اساس وزارت علوم با پشتوانه قانونی که یافت به بستر سازی این موضوع پرداخت ،به طوری که دانشجو بتواند در کنار تحصیل خود مهارتی را نیز بیاموزد.

داداش‌پور تصریح کرد: طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر  یکی از برنامه‌‎هایی است که سازمان امور دانشجویان در این راستا برگزار می کند تا دانشجویان پس از تحصیل در رشته مورد علاقه خود مهارت کسب کنند و بتوانند پس از تحصیل، کسب و کار راه‌اندازی نمایند.

معاون وزیر علوم افزود: ماموریت‌ اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر توانمندسازی دانشجویان شاهد و ایثارگر در حوزه‌های فرهنگی- اقتصادی و اجتماعی است در همین راستا در دو سال اخیر برای اولین بار برنامه‌های متنوعی را برای دانشجویان شاهد و ایثارگر تدوین،برنامه ریزی و به مرحله اجرا رساندیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان خاطر نشان ساخت: عزتمندی فرزندان شهدا، توانمند سازی فرزندان شهدا و ایثارگر و در آخر هویت بخشی فرزندان شهدا سه شاخصه ای است که ما باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم و در راستای آن به فعالیت بپردازیم، امیدورریم در این مسیر سربلند باشیم.
متن تفاهم نامه ای که در این مراسم به امضا رسید:

سازمان امور دانشجویان با هدف تربیت نیروی انسانی توانمند، تبلور استعدادها، کاهش دغدغه اشتغال و ایجاد انگیزه برای دستیابی به یک حرفه متناسب با علائق، اقدام به تدوین و اجرای طرح ملی مهارت افزایی نموده است. به همین منظور اداره کل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر در نظر دارد با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز براساس مفاد این تفاهم نامه طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال 1403 برگزار ‌نماید.

طرح ملی مهارت افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر در سال 1403، مردادماه سال جاری در دو بخش خواهران و برادران به مدت 8 روز و با حضور 600 نفر به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

ارسال نظرات