ایام سوگواری محرم برعزاداران و دل باختگان مکتب حسینی تسلیت باد

      

22 بهمن سالروز شکوهمند انقلاب اسلامی گرامی باد

      
بنیانگذار اطلاع رسانی نوین اشتغال در ایران
خبر فوری

تازه ها

کد خبر : ۱۵۹۲۲۹
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان:
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان گفت: بخشی از روستای باقی‌آباد شهرستان بندرخمیر با همکاری بخش خصوصی به یک موزه روستایی صنعتی تبدیل می‌شود.
سه‌شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷

تبدیل روستای باقی‌آباد بندرخمیر به موزه روستایی صنعتی

به گزارش بازارکار ؛محمد محسنی  در حاشیه بازدید از روستای باقی‌آباد و نشست با مسئولان فرهنگی و گردشگری بندرخمیر افزود: روستای باقی‌آباد بندرخمیر به دلیل پیش‌رو بودن در صنعت، موزه‌ای صنعتی و منحصربه‌فرد است که با نظارت مشاوران و کارشناسان میراث‌فرهنگی، طراحی، محوطه‌سازی و المان‌سازی شده و تبدیل به موزه روستایی ـ صنعتی می‌شود.

وی با اشاره به موقعیت استثنایی و دارا بودن ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی روستای باقی آباد اظهار کرد: نزدیکی به خورخوران و جنگل‌های حرا، وجود مجموعه‌ای از خودروهای صنعتی قدیمی و همچنین یکی از بزرگ‌ترین آب‌انبارهای استان در این روستا می‌تواند روستای باقی آباد را به‌عنوان یکی از قطب‌های گردشگری تاریخی و طبیعی استان تبدیل کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان یادآور شد: تبدیل روستای یادشده به موزه روستایی ـ صنعتی باهدف حفظ تاریخ و فرهنگ محلی و همچنین توسعه گردشگری انجام می‌شود.

محسنی تاکید کرد: موزه‌های روستایی صنعتی می‌توانند با نمایش اشیا و اطلاعات تاریخی، صنعت و زندگی روزمره گذشته را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذارند و آن‌ها را با گذشته بیشتر آشنا کنند.

ارسال نظرات